Bouw stoom machine

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Anonymous
    Deelnemer

IK ben van plan een kleine stoommachine te bouwen voor mijn profielwerkstuk op school.

Heeft iemand tips of bouw tekeningen of iets dergelijks (bruikbaar materiaal)???

bedankt!

gerard
    Deelnemer

hallo!

In OS heeft laatst een heel leuk tafel stoommachientje gestaan, misschien is dit een aanrader. het is geen moeilijk te bouwen stoommachine en het staat ook nog eens leuk in de kast. 😉

nou succes met het bouwen en anders met het verder zoeken.

groeten gerard van egmond

Erwin
    Deelnemer

Hoi,

ik ben heel toevallig voor mijn project op school ook een stoommachine aan het maken :)

ik heb de cilinderkopjes en de cilinder klaar, ik ben er nog niet erg veel mee bezig geweest, ik moet een een boel papierwerk in orde maken.

dit is de samenstellingstekening, ik heb alles zelf getekend, indien je autocad hebt kan ik de tekeningen evt. wel sturen.

[img]http://img47.imageshack.us/img47/1526/stoommachine4iw.jpg[/img]

(sorry voor de grote foto)

wim600008149
    Deelnemer

Erwin wrote:

indien je autocad hebt kan ik de tekeningen evt. wel sturen

…ik ben best geïnteresseerd Erwin. In ieder geval bij voorbaat hartelijk dank. :D

Erwin
    Deelnemer

als je de tekening wilt moet je evne een mailtje doen he

erwinpepping@gmail.com

Ik was trouwens aan het nadenken over het excentriek, en bedacht mijzelf dat mijn idee bij hogere toerentallen niet zal gaan werken, dus ik heb het excentriek veranderd naar een systeem wat op andere normale stoomachines te vinden is.

Anonymous
    Deelnemer
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven