De nieuwste berichten › Forums › Stomertjes › Te koop gevraagd › Bouwplannen Showmans engine
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 6 maanden geleden door
wim600008149.
- AuteurBerichten
- 8 april 2005 om 20:26 #127
wim600008149
DeelnemerHoi, Wie kan me zeggen waar ik ergens in Nederland of België (maar dat betwijfel ik) aan bouwtekeningen van Showmans engines kan geraken (liefst modellen gebaseerd op Road loco’s, zoals bijvoorbeeld de Fowler B6, dus geen modellen gebaseerd op de zogenaamde steam tractors). Je kan veel tekeningen vinden, zelfs gratis, maar dit onderwerp is in de modelstoomwereld, tenminste wat betreft bouwplannen, blijkbaar bijzonder schaars. Bedoeling is om een model van 0 af aan te bouwen op een schaal tussen 1/10de en 1/16de.
Mvg, Wim
23 april 2005 om 18:24 #2127Anoniem
InactiefHoi wim, Bedoel je soms een fowler zoals bij de foto hier op de voorgrond is te zien?
http://www.stormpolderrail.nl/zomerstoom%202003/fowlers.jpg Is een Fowler schaal 1:6 gebouwd door A. Heinsdijk…
11 mei 2005 om 07:24 #2128wim600008149
DeelnemerHoi, Sorry voor het laattijdige antwoord!
😳 Om op je vraag te antwoorden, een schaal 1/6 is natuurlijk nog iets groter, al weet ik dat het misschien makkelijker zal zijn om plannen te bemachtigen van modellen in deze populaire schaal. Ik kan natuurlijk altijd omrekenen naar een iets kleinere schaal. En ja, een Fowler zoals op de foto, maar dan wel in showmans uitvoering.Groetjes, Wim
11 mei 2005 om 10:50 #2129wim600008149
DeelnemerOm mijn vraag nog even te verduidelijken, ik had zoiets in gedachte (zie foto hieronder), maar dan op een iets kleinere schaal, want ik vrees dat ik anders niet alle stukken zelf ga kunnen maken (zoals de achterwielen). Misschien weet er iemand wie dit model gebouwd heeft (foto is van voorjaarsstoomdag te Raamsdonksveer)? Groetjes, Wim
11 mei 2005 om 15:40 #2130Rob
DeelnemerWim, De “Burrell” showmansengine is gebouwd door J. van Geel van de Stoomgroep Zuid. Bij de Stoomgroep Holland is een CD te koop (€ 29,50) met de tekeningen van een Fowler Road Locomotive schaal 1:6 gebouwd door Alexander Heijnsdijk van de NVM Stormpolder (zie de links). Het model heeft beschreven gestaan in Onder Stoom. De tekeningen staan zowel in A-Cad format als in PDF format op de CD. Voorts staat alle tekst met foto’s etc uit Onder Stoom + veel extra foto’s en filmpjes op de CD. De tekeningen zijn natuurlijk te verschalen.
Rob
11 mei 2005 om 15:48 #2131wim600008149
DeelnemerHartelijk dank Rob!!! Na zo lang gezocht te hebben (zelfs tot in Engeland) is de oplossing blijkbaar toch dichtbij.
😆 Ik ga deze CD onmiddellijk bestellen.
Groetjes, Wim
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.