BR standard class 9F 5inch

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 48)
  • Auteur
    peter de beus
    Deelnemer

De lak laag laat overal een beetje los dus ik moet hem helemaal kaal maken.

Ik ga de C ock O North namaken dit is de 92214.

De evening star is al door velen gebouwd, en deze zelden.

http://www.docbrown.info/docspics/nymr/loco92214.htm

peter de beus
    Deelnemer

Ik had nog een vraagje, hoe makkelijk moet het voedingswater aan te zuigen zijn.

In de tender zit een hand pomp, waar het voedings water doorheen word gezogen, als ik probeer water door de aanzuig lijding voor de injecteur te halen kost dit wat moeite, het loopt er niet vrij doorheen, is dat een probleem? het lijkt me dat iedereen daar last van moet hebben aangezien ze allemaal een ”nood” pomp in de tender hebben….

pfb
    Deelnemer

Moi Peter,

Ik heb een boek van de ‘Evening Star’ BR 92220, waarin een afbeelding staat van de tender met een aparte aansluiting voor de injecteur. Als dat niet bij jou is zou ik nu, omdat je toch wilt opknappen – schilderen, een aansluiting maken. Het word dan gemakkelijker voor de injecteur om water aan te zuigen.

Succes, Peter

peter de beus
    Deelnemer

Bedankt voor de informatie!

wat voor boek is dit als ik vragen mag?? kan misschien interessant zijn voor mij.

Ik heb nog helemaal geen tekeningen of informatie van de loc namelijk 8)

Er zit op mijn tender maar 1 aansluiting voor voedingswater, en 1 aansluiting als retour.

Ik twijfel of ik die hand pomp ooit ga gebruiken aangezien er 2 injecteurs en een as pomp op zitten, zou in theorie zat moeten zijn…..

pfb
    Deelnemer

Moi Peter,

Het boek is over de ‘Evening Star’ een 3 1/2″ stoomlok geschreven door Martin Evans.

ISBN 0 85242 634 8.

Persoonlijk vind ik het geen erg duidelijk boek omdat er, naar mijn idee, te weinig tekeningen in staan. De text moet het goed maken. Je kunt de lok eruit maken als je veel ervaring hebt, anders moet je de tekeningenset er bijkopen om de machine te maken.

Op camdenmin.co.uk kun je het boek bestellen, of doorkijken als ik in Leek ben op 9 mei.

Peter

wijns
    Deelnemer

De “evening star” 3,5 is de laatste loc uit een lange reeks die LBSC tekende.

Hij is overleden voor de tekeningen klaar waren. Martin Evens heeft het werk uiteindelijk afgemaakt.

Het ontwerp heeft echter niets met de 5 duim van Peter te maken. Die loc is eigenlijk een bouwpakket.

Dirk

pfb
    Deelnemer

Moi Dirk,

Ik heb die bouwpakketten in Engeland gezien, is niks mis mee. Niet alleen loks maar ook schitterende tractors. Alleen je kunt het geheel verbeteren door er een aparte aansluiting voor de beide injecteurs aan te maken. In het boek staat een tekening waar en hoe dit kan worden gedaan. En voor 5″ heb je ook water voor het maken van stoom nodig, dat blijft.

Groet Peter

wijns
    Deelnemer

Peter

Tuurlijk is er niks mis met die bouwpaketten.

Alleen zijn er veel details vereenvoudigd om kosten te sparen . Kijk bijvoorbeeld naar de zandbakken , dat zijn gewoon geplooide plaatjes met een schijfje opgesoldeerd. Dat zie je dus niet bij tekeningen van Martin Evans en anderen.

Dirk

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 48)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven