Bronze bus draaien

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Mo
    Deelnemer

Ik heb een slipkoppeling, doch er komt speling op, ik vermoed dat alles ijzer is en geen staal.

Vermits de speling drie milimeter is denk ik dat er geen naaldlagers bestaan van buitenkant 24, en binnenkant 21.

Nu dacht ik aan een bus te laten draaien, maar uit wat moet ik dit laten draaien?? brons??, of iets anders??.

Nu had ik het tuig binnen gebracht bij een draaier, en die zei me dat ie het geprobeert had maar dat er stukjes uit het brons sprong….ik weet het niet of het waar is.

De slipkoppeling maakt hoge toeren en kan niet gesmeert worden.

Iemand raad over hoe of wat??hopelijk een goede ziel die me kan helpen.

ger
    Deelnemer

Misschien kan je een foto van het ding maken en hier plaatsen , dan kunnen we precies zien waar het over gaat ;)

Een bronzen bus zou waarschijnlijk wel gaan , en dan zou je het van zelfsmerend brons kunnen maken , dit ( zoals de naam al zegt) smeert zichzelf ;)

Erik.B
    Deelnemer

Beste Mo,

Dat alles van ijzer is lijkt me sterk. Vrijwel alle staal soorten zijn met koolstof gelegeerd. Ijzer + koolstof = staal om even simpel uit teleggen.

Wellicht kan het automaten staal zijn maar dit kan ik je natuurlijk niet garanderen.

Zo als eerder genoemd is een foto wel handig om een en ander te duidelijk te maken.

Als je iets wilt maken wat slijtvast is, is brons een goede oplossing. Sinterbrons is nog beter als het goed gesmeerd moet worden. Dit is het eeder genoemde zelf smeerende brons.

Gr,

Erik

Mo
    Deelnemer

Heb inmiddels een lagerbronze bus laten draaien, ben benieuwd of ie het volhoud. Wil iedereen bedanken voor de aandacht dat julie gaven aan mn oproep.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven