centerboren van Buitelaar

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek centerboren van Buitelaar

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Mark2007
    Deelnemer

Tja, een week of 2 geleden dit setje besteld a 25 euro :

http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=2639

nagemeten en bekekeken, conclusie dat de maatvoering niet klopte, goed diameter kan wel een 0,15mm meer zijn of 0.05mm minder, dat is nog niet zo’n heel grote ramp.

Bekijk ik het onder de loupelamp dan zie je snel dat de snijkanten treurig geslepen zijn, sterker nog de ene snijkant is vaak hoger dan de andere waardoor het ook niet in het midden zit.

Bij een aantal was zelfs de hoek verkeerd-om geslepen dus ipv / was hij geslepen, dus ik maar eens een mailtje gestuurd dat ze dit beter uit hun assortiment konden halen.

Kreeg ik een net mailtje terug dat het geen top set zou zijn maar ze dit nog niet eerder gehoord hadden en ze zouden me een nieuwe set toesturen, vandaag de nieuwe set binnen gekregen, zelfde probleem, slecht slijpwerk, foute maatvoering, en ook weer verschillende verkeerd-om geslepen.

zucht ik besteed er niet eens meer een mail aan, anders zit ik straks met drie niet kloppende setjes.

blijkt maar weer eens dat ik beter naar een echte winkel toe kan gaan dan zo maar het via internet bestellen………

Mark

Erik.B
    Deelnemer

Tjah, niet alles van buitelaar is super spul. Snij gereedschap haal ik daar eigenlijk ook niet vandaan. (mijn eerste frezen wel althans)

Snij gereedschap haal ik meestal van het wat duurdere merk. wnt maar ook format heeft goed gereedschap. wnt heeft echter wel een prijs kaartje.

Ik krijg soms ook het idee dat er niet echt vak/ervaren mensen bij buitelaar ‘rond lopen’ :roll: dat mis ik wel…..

wijns
    Deelnemer

Hier leveren ze geen slecht materiaal en niet duur.

http://www.oldclocks.nl/

Dirk

Mark2007
    Deelnemer

ik geloof dat ik toch eens bij die winkel moet gaan kijken (met een zak geld want ik zie zoveel interresants)

Roy Wilms
    Deelnemer

Hoi,

ik heb bijna al het snijgereedschap van van Ommen (o.a. phantom). Goed spul, en niet erg duur. Natuurlijk is er altijd beter spul te koop, maar dat ligt helemaal aan de toepassing.

Roy

Mark2007
    Deelnemer

toepassing is meestal aluminium, soms wat rvs of kunststof.

mark

Roy Wilms
    Deelnemer

Dan moet je voor 1 centerboor van bijvoorbeeld 1,6×4 denken aan een euro of 4 a 5. Dan heb je wel kwaliteit, en geen boterboortjes.

Roy

Mark2007
    Deelnemer

dat is het probleem bij ommen, er staan geen prijzen bij

van de week een kijken of ik wat kan bestellen bij old clocks

Mark

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven