compressor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kotje
    Deelnemer

Als beginnende stomer ben ik op zoek naar een compressor die te gebruiken is op evenementen,de bedoeling is een vijftal stationaire machientjes te laten draaien.

Daarom ben ik op zoek naar een stille betaalbare compressor die voldoende debiet heeft om op een relaxe manier mijn machientjes te laten draaien zowel binnen als buiten

de éérste machine draait op een druk van 2.2 bar

Heb reeds compressor gezien bij H Buitelaar 55db maar toch nog erg lawaaierig

heeft er iemand ervaring of tips

m.v.g Erik

norwin
    Deelnemer

Hallo Erik ga eens informeren op fora van airbrushers.

Er zijn mensen die van een oude koelkast of vriezer de compressor ombouwen om te gaan airbrushen.

Deze zijn erg stil en geven genoeg druk om een klein aantal machines te laten draaien.

Mits je niet teveel bar gaat vragen.

Succes ermee.

Groeten Norwin

kotje
    Deelnemer

Hall Norwin,

Dit is net het probleem ,ik heb een motor van een koelkast geprobeerd maar die geeft geen 2.2 bar ik weet niet of er zwaardere motoren bestaan die op dit principe werken en wel de nodige druk leveren.

zou meerder van die motoren samen laten draaien een oplossing zijn.

groeten Erik

Foks Peter
    Deelnemer

Hoi Erik,

Een koelkastcompressor die 2,2 bar levert is dus defect, ik heb hier een staan en die draait 10 bar, de flow is laag maar de druk is hoog.

Heb je deze compressor wel met olie gevuld? de motor met draaiende delen moeten wel in de olie lopen.

Je hebt er een die defect is, ik zou zeggen slijp maar open dat potje dan kan je voor je volgende inschatten hoeveel olie er in gaat.

Groet Peter

kotje
    Deelnemer

IK zal het allemaal ééns bekijken ik heb toch wat tips gekregen,de makkelijkste oplossing is de duurste en dit is een compressor van Jun Air

Ik ga zeker op zoek naar een ander frigomotor,dit is ook een optie.

volgende week naar Dordrecht (stoomdagen) ook daar zal ik zeker nog antwoorden krijgen op mijn vraag

FrankB
    Deelnemer

Hallo Erik, Levert de compressor echt maar 2 bar bij afgesloten perszijde (voorzichtig, druk niet boven de 10 bar op laten lopen!), of als je er een machientje op hebt aangesloten, want in dat geval is eigenlijk alleen de opbrengst (flow) te klein. Als je een koelkastcompressor als open systeem gebruikt, zoals als perslucht compressor) moet deze eigenlijk continue gesmeert worden. Normaal in een koelinstallatie wordt de olie mee rond gepompt in het koelcircuit. Als je hem als compressor wilt gebruiken heb je eigenlijk een olieafscheider met een vlottertje nodig in de perszijde, waarbij de olie onderuit via de vlotter weer terug naar de aanzuigzijde wordt teruggevoerd. Dit wordt ook bij grote installaties zo uitgevoerd. Je zou in de pers een tankje kunnen opnemen, op 1/3 van de hoogte erin, boven lucht uit. in de bodem dan een instelkraantje en een dun leidinkje naar de aanzuiging van de compressor om zo de olie terug te voeren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven