Computer heeft moeite met onderstoom.nl

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Computer heeft moeite met onderstoom.nl

8 berichten aan het bekijken - 41 tot 48 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Marc
    Deelnemer

http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7505-voeding-voor-de-pc.html

Let met name op het verhaal over de 12 volt rail!

De meeste – goedkopere – voedingen hebben slechts 1 12 volt rail met een niet al te hoog continue amperage. Als daar alles aan opgehangen is zou je de zaak onderuit kunnen trekken.

Bij de configuratie die ik in 2004 kocht werd al minimaal een 300W voeding geadviseerd maar op zich bleef bij ook met de originele 280watt voeding in de lucht. Later heb ik, met het oog op geluidsproductie en stabiele dubbele 12 volt rail, een 450W voeding gekocht (kost je nu een eurootje of 70 voor een A-merk voeding).

Je zou misschien eerst eens kunnen kijken of het electrisch afkoppelen van de 250 GigHDD een positief effect op de stabiliteit van je systeem heeft (moeten hier natuurlijk niet net de systeem bestanden op staan :) )

Vervolgens zou je ook de DVD brander electrisch kunnen afkoppelen.

Het is net zoals Reject al eerder aangaf: elke keer met kleine stapjes dingen uit gaan sluiten.

misschien ten overvloede: zorg voor back-ups

Gompy
    Deelnemer

Zijn het ge-aarde stopcontacten die je gebruikt ?

Zo nee, dan zou ik daar eerst maar eens mee beginnen.

Een pc MOET op een ge-aard stopcontact staan !

Waarom, omdat de ventilatoren statische electriciteit veroorzaken……..en dat kan ook het probleem zijn.

Beunhaas102
    Deelnemer

Dit lijkt het eerste bericht sinds lange tijd te worden die ik met mijn PC onder Windows post :D (misschien is er toch hoop), ik heb her en der wat spul weggehaald (floppy station, fan, usb card reader, temperatuurmeter.

We kijken het even aan…

Ik heb de logboeken gevonden, maar word er op het moment niet wijzer uit, ik zal nog even het lot ’tarten’. En als de pc nu uitvalt weet ik bij welk tijdstip ik moet zoeken.

Systeem draait onder de originele 40 Gig schijf, 250 Gig is voor alle rotzooi 😆, dat is dus de volgende die er evt. achterheen gaat.

Chris
    Deelnemer

Even een off-topic postje tussendoor:

De saab die je zo mooi vond remco ligt in puin…. mijn huisgenoot heeft er een ongeluk mee gehad(kwam iemand van links)…

Naar mijn weten is de auto total-los

Beunhaas102
    Deelnemer

Ai balen! Aangezien je er niet over begint en de portieren versterkt zijn en het koetswerk sterk is neem ik aan dat hij met de schrik is vrij gekomen?

Toch vervelend natuurlijk :? het was echt een mooie auto… Ik weet niet wat de dagwaarde is van een S, maar de losse onderdelen van de auto brengen nog wel aardig wat op. Ik hoop voor hem dat ie met een gesloten beurs een zelfde weer kan kopen.

Marc
    Deelnemer

He, Beun is toch nog online!

Was al bang dat je de computer het raam uit gemieterd had :D

Wel leuk dat er nu wat off/topic info uitgewisseld word maar hoe is het nu met je PC ? Meedenken is leuk maar een beetje feedback over de resultaten is nog leuker natuurlijk 😉

Maar misschien ben ik een beetje te ongeduldig …….. :)

Beunhaas102
    Deelnemer

Ik ben voornamelijk via het werk online (en dus niet in het weekend) hier op t forum :P

De updates, nou ja uhm, op een gegeven moment had ik het idee dat het niet meer uitmaakte, Windows/Ubuntu. Ook het Saabforum geeft inmiddels problemen… een software probleem wil ik dan ook eigenlijk uitsluiten.

Ik heb het idee dat de pc vaker uitvalt, eerst valt het beeld weg… dan na een tijdje reset de computer zich vanzelf. Problemen met de stopcontacten blijven op het momt uit. Ik denk op dit moment; nieuwe voeding, nieuwe videokaart (80 euro verder), en hopen dat de pc weer goed loopt.

Ik had hier dit weekend al mee bezig willen gaan alleen toevallig ben ik dit weekend zelf heel druk geweest met de aanschaf van een 2e Saab.

Marc
    Deelnemer

Toch te ongeduldig ;-)

Zwaardere voeding kan nooit kwaad (afgezien van de investering)

Let er wel op dat het een stille is; de goedkopere voedingen lijken soms wel eens op een stofzuiger wat geluid betreft.

Die videokaart zou je eigenlijk eens uit moeten kunnen proberen in een andere PC maar ik neem aan dat je dit al geprobeerd zou hebben als je de mogelijkheid daartoe gehad had!?

Bij de modernere ATI kaarten heb je ook een functie “VPU recovery” waar je eens mee zou kunnen spelen. Deze functie probeert de videokaart zelf te resetten zodat een systeem herstart niet nodig is.

Resultaten hiervan zijn zeer verschillend maar als jouw systeem hierdoor anders gaat reageren (een bekend verschijnsel van VPU recovery is dat hij wel probeert te resetten maar dan muurvast loopt) weet je zeker dat het aan je VGA plankje ligt.

Verder heb je voor ATI kaarten ook het programmaatje ATITool(even googelen) waarmee je diverse instellingen van de VGAkaart (Over en onderklokken en temperatuurcontrole) kan manipuleren.

Succes ermee verder en we horen nog wel van je!

8 berichten aan het bekijken - 41 tot 48 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven