De nieuwste berichten › Forums › Locomotieven en spoorse zaken › 3½", 5", 7¼" spoor › De bouw van een 5" Sik *update 8*
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door
hhogendoorn.
- AuteurBerichten
- 5 augustus 2007 om 17:26 #2465
Anoniem
InactiefGisteren zijn we naar Kerkwerve geweest naar de open dag van Stichting Miniatuur Spoorwegen Kerkwerve en hebben daar een gezellige dag gehad. Voor mij was dit ook de kans om mijn Sik weer eens te laten zien en een aantal foto’s te maken. Een drietal van de foto’s wil ik hier delen om te laten zien hoe ver de Sik is. Pal van voor:
***Foto is beschadigd door fout in de forumsoftware, graag opnieuw laden***
Schuin voor:
Schuin achter:
Goed is de motor kap te zien welke net af was. Ook staat hier de schoorsteen op gemonteerd.
14 augustus 2007 om 11:46 #2466Anoniem
InactiefGisteren hard aan het werk geweest in de werkplaats om een prototype van een aspot te frezen… Deze is uit aluminium, de bedoeling is dat de echte uit staal gaan Hier een fotootje ervan:
Foto is beschadigd door fout in de forumsoftware, graag opnieuw laden
14 augustus 2007 om 13:27 #2467Frits
DeelnemerZeg Admin, Hoezo staal? Wat is er mis met aluminium?
Deze ziet er toch hardstikke goed uit, misschien nog even wat afbramen hier en daar. Voor de sterkte maakt het geen verschil, maar deze roest niet.
mvg
Frits
14 augustus 2007 om 14:03 #2468Anoniem
InactiefFrits wrote:Zeg Admin,
Hoezo staal? Wat is er mis met aluminium?
Deze ziet er toch hardstikke goed uit, misschien nog even wat afbramen hier en daar. Voor de sterkte maakt het geen verschil, maar deze roest niet.
mvg
Frits
De Sik wordt ook echt afgeveerd op deze blokjes, op 4 van deze blokjes komt dus het complete gewicht + trekkracht van de sik te staan… Ik ben bang dat het dan niet sterk genoeg isDit blokje moet trouwens nog even gezandstraald worden zodat idd het scherp er overal af is
31 augustus 2007 om 17:38 #2469gerard
DeelnemerHe Vin ziet er echt goed uit!!! Complimenten aan de kok!!
Wat betreft die mooie alu. aspotten ik denk dat het wel kan hoor!
Als je ze goed op de lagerblokken monteert. Er komt geen schuivende beweging op, als ik hety goed beredeneer. En dan wordt het gewicht ook nog verdeeld over vier blokken. Moet kunnen.
Ik zou zeggen ga zo door!!
Groeten gerard
😉 1 september 2007 om 18:36 #2470Werkspoormonster
DeelnemerHoi vincent, Netjes gedaan!! het begint nu op een sik te lijken.
Jij hebt nog het geluk dat je maar 4 aspotten hoeft de maken…
ik zit meteen op 3x zoveel
Ziet er goed uit!
Vincent
2 september 2007 om 13:24 #2471Anoniem
InactiefWerkspoormonster wrote:Hoi vincent,
Netjes gedaan!! het begint nu op een sik te lijken.
Jij hebt nog het geluk dat je maar 4 aspotten hoeft de maken…
ik zit meteen op 3x zoveel
Ziet er goed uit!
Vincent
Hahaha jah inderdaad! zijn die van jou ook op deze manier of wel simpeler ?26 juni 2008 om 19:46 #2472Anoniem
InactiefZo! Eindelijk weer een update van mijn kant na 9 maanden stilte… Eindelijk weer wat tijd om verder te gaan met de sik, ik ben gister en vandaag hard bezig geweest en alle aspotten zijn eindelijk af! Foto’s zal ik binnenkort nog plaatsen…
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.