De P1 vertikale stoommachine

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stationaire machines De P1 vertikale stoommachine

3 berichten aan het bekijken - 9 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    pfb
    Deelnemer

moi,

Het materiaal bepaald in hoofdzaak de stand van de beitel. Een rechte is gemakkelijker te meten voordat je begint. De hoek van de beitelpunt is voor het materiaal ook idealer. De gijn is wel om zo kort mogelijk in te spannen. Anders een grotere houder.

Verder kan ik niks zien van de screenshot want ik ben niet thuis. Dit komt uit het ziekenhuis systeem. Ik ben hier voor een chemo behandeling,volgende week komt het weergoed.

Peter

pfb
    Deelnemer

Moi,

Ik zie nu dat je de screenshot niet gedeeld hebt. Het is mogelijk om de spiegelplaat met bouten in de cilinder vast te schroeven en daar dan bv vloeibare pakking tussen te werken. Het zou niet mijn eerste keuze zijn. Ben je bang dat het zilversoldeer niet overal onder komt? Daar zijn wat dingen voor die je kunnen helpen. Ik heb een poos geleden een 2″traktor cilinder in delen in elkaar gesoldeerd door op een tussenvlak vijlkorrels soldeer te leggen door een staaf soldeer te vijlen en het in een papiertje op te vangen. Alles kan goed komen als je er maar over gaat denken en links en rechts wat informatie verzameld. Deze site is er een van.

Ik hoor van je, succes, Peter

twinkel
    Deelnemer

De bouw gaat voorspoedig. Tot nu toe alles gelukt. Ben toe aan de stoomschuif. In die Youtube film van de P1 zie ik dat de stoomschuif van kunststof is gemaakt. Lijkt me idd beter. Welk materiaal is daarvoor geschikt? Teflon? Waar kun je dat (staf)materiaal bestellen?

3 berichten aan het bekijken - 9 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven