defecte Hobbymat MD65

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek defecte Hobbymat MD65

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Fred Smits
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ben al jaren in het bezit van een Hobbymat MD 65 draaibank. Prima ding voor wat ik kan draaien.

Vanmiddag weigerde hij in eens te draaien. Zowel linksom als rechtsom geschakeld hoor ik een brom, maar de motor draait niet.

Heb de condensator los gehad. Bij doormeten kreeg ik in de ene richting een oneindig hoge weerstand en de andere richting rond 3MOhm

Wat zou er aan de hand zijn? Wie weet een bedrijf die zou dat kunnen maken?

Hoor graag.

Fred Smits

Fred Smits
    Deelnemer

Vroeg me aanvullend af of het installeren van een frequentieregelaar het probleem niet kan oplossen/omzeilen?

http://www.indumex.nl/winkel/frequentieregelaars/frequentieregelaars-1-fase/teco-frequentieregelaar-easy-drive-e2-201-h1f

Kost weer het e.e.a., maar als dat tevens de werking van de Hobbymat verbetert m.i. te overwegen. vraag me wel af of deze regeling zo aangesloten kan worden.

Ed
    Deelnemer

Condensator vervangen en probleem verholpen.

Mvg.

Ed

Webmaster
    Sleutelbeheerder

Dag Fred,

Doorgaans is dan inderdaad de condensator defect, zoals Ed al aangaf.

Het toepassen van een frequentieregelaar vergt ook een andere motor omdat frequentieregelaars

een transformatie van 1-fase naar 3-fasen bewerkstelligt. Het is dus nog duurder dan alleen maar

de kosten voor de regelaar.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven