Digitale uitlezing Draaibank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Digitale uitlezing Draaibank

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    DS
    Deelnemer

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Emco Maximat 11 draaibank. Deze draaibank wil ik graag uitbreiden met digitale uitlezing. Mijn vraag is, is dit zinvol en wat is verstandig 3 assen of is twee assen genoeg? Wie weet een betaalbaar syseem te koop is het systeen dat Buitelaar aanbied aan te raden? Ik heb weinig ervaring in het draaien en vraag me af of het plaatsen en inregelen van zo,n systeem gemakkelijk is?

B.v.b. dank voor uw reactie.

Groeten,

Dirk.

Ed
    Deelnemer

Als je hier aan begint, doe het dan goed.

Op de Maximat S11 en de FB2 heb ik Newall gemonteerd. Op de freesbank en draaibank een 3 assige uitlezing C80. Op de draaibank heb ik echter maar 2 linialen gemonteerd, op de Z as Microsyn 10 en de X as Microsyn 5. De Z1 gebruik men maar zelden. De freesmachine is geheel met Microsyn 10 uitgerust.

Als je het gewent bent, wil je niet meer zonder werken.

Mvg.

Ed

Beunhaas102
    Deelnemer

2 assen is voldoende, de beitelslede gebruik je bij voorkeur niet (om uitlijnfouten te voorkomen), en als je hem gebruikt dan vaak alleen om te voeden (positioneren doe je dan ook met de andere sledes). Daarbij is er vaak weinig ruimte voor de beitelselde.

Ik zou dus alleen langs- en dwasslede doen. Of het nut heeft? Als je het kan betalen is het een verademing om mee te werken.

Leveycke
    Deelnemer