Digitale uitlezing op Emco FB-2

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Digitale uitlezing op Emco FB-2

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ed
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Is er onder jullie iemand die een digitale uitlezing op een FB-2 heeft gebouwd? Zo ja, wil je mijn daar wat foto’s van toesturen?

Ben van plan mijn machine van een digitale uitlezing te voorzien en dacht hierbij aan Newall. Heeft iemand daar ervaring mee?

Mvg.

Ed

Beunhaas102
    Deelnemer

Wat voor bereik praten we ook al weer over met een FB-2 (leuke machines trouwens). Heb nog een hele mooie set ligen die weg mag voor weinig.

ewapenaar
    Deelnemer

Beste Ed,

ik heb een Newall DRO op mijn Emco Maximat S11 draaibank gebouwd. Niet goedkoop maar wel erg nauwkeurig en de ronde linialen zijn zeer compact in te bouwen en kunnen tegen een stootje.

Op mijn website staan een aantal foto’s waarop je de Newall kunt zien.

http://home.kpn.nl/erik01” class=”bbcode_url”>http://home.kpn.nl/erik01

MvrGr,

Erik Wapenaar

Foden_sam
    Deelnemer

Hallo Ed,

Mijn frees bestaat uit een FB-2 kruistafel (een Chinese kopie, dat wel) met daaraan een HBM freeskolom, dus van beide machines wat. Daarop heb ik een Sino DRO gemonteerd voor alle drie de assen. Foto’s van mijn montage heb je niet zoveel aan denk ik, want m.n. de montage aan de kolom zal heel anders moeten worden. Voor de X- en Y as is het redelijk rechttoe-recht aan. Bevalt mij uitstekend. Deze DRO heb ik destijds in Engeland besteld, (http://www.machine-dro.co.uk) omdat Herman B. slechts een zeer beperkt aantal maten linialen op voorraad had. Met de huidige koers van het pond kan bestellen in U.K. weer interessant zijn, maar dat geldt ook voor de Newall DRO.

Waar je ook voor kiest, als je er eenmaal een hebt begrijp je niet waarom je zo lang zonder hebt gedaan.

Succes er mee.

Ed
    Deelnemer

Bedankt voor de nodige informatie.

Nog een vraag. Bij welke leverancier kan men het beste de benodigde spullen bestellen?

Mvg.

Ed

ewapenaar
    Deelnemer

Hoi Ed,

mijn Newall heb ik bij Huvema (Huberts) in Veghel gekocht. Volgens mij zijn zij de enige vertegenwoordigers in Nederland voor Newall. In Belgie is Crispyn de leverancier.

MvrGr,

Erik Wapenaar

Ed
    Deelnemer

Hallo Erik,

De firma Groenenwegen in Barendrecht levert Newall ook.

Van de firma Huvema heb ik via Peter Leijdekkers een prijsopgave gekregen van 3000 Euro voor beide machines de maximat S11 en de FB-2. Nu nog bij de firma in Barendrecht nog een offerte aanvragen en dan een keuze maken.

Ik zag dat jij de Br23023 van van Rooyen aan het bouwen bent. Zelf ben ik al 25 jaar met een BR23 bezig, waarvan de bouw 15 jaar heeft stil gelegen, naar originele fabriekstekeningen.

Mvg.

Ed

ewapenaar
    Deelnemer

Hoi Ed,

Peter Leijdekkers heeft mij de spullen ook geleverd destijds. Prima afgehandeld!

Tsja.. 3000 Euro is wel een pak geld, maar je krijgt er wel veel plezier en nauwkeurigheid voor terug.

Op wat voor schaal ben jij jouw BR23 aan het bouwen? En heb je de orginele tekeningen nog? Zou er graag scans van maken…

Groeten,

Erik

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven