draaibank merk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 36)
  • Auteur
    jann
    Deelnemer

hallo allemaal julie weten veel over draaibanken heb ik een vraag het merk mikron zegt julie dat wat uit de jaren 80 is dat een goed merk of hij zou gebouwd zijn onder licentie in taiwan ze zijn er ook in huvema geweest kan er niks over vinden Het is een Mikron L560.

centerafstand 560mm.

Draaidiameter boven het bed 300mm.

Automatische langs en dwars voeding.

12 toerentallen 60-1250 omw. p/min.

Nortonkast voor draadsnijden.

Spildoorlaat 28mm.

opname losse kop MK-2

Bouwjaar 1978.

Werkt op 220 volt.en afz jann

Roy Wilms
    Deelnemer

Jann

Mikron is een merk, dat nog steeds bestaat. Ze zijn het meest bekend voor de kolomboormachines en freesmachines. Je komt ze bij diverse bedrijven tegen. Het is zeker geen rommel!

Roy

jann
    Deelnemer

Roy Wilms wrote:

Jann

Mikron is een merk, dat nog steeds bestaat. Ze zijn het meest bekend voor de kolomboormachines en freesmachines. Je komt ze bij diverse bedrijven tegen. Het is zeker geen rommel!

Roy

dus het zijn wel goede machines zit te twijfelen of deze kopen of meschien nieuw ben er nog niet uit

jann

Sander
    Deelnemer

Ik heb niet zo veel verstand van draaibanken. Maar misschien dat ik je toch een tip kan geven. Welke toebehoren zitten erbij? Vaste bril, losse bril etc. ? Voor een draaibank uit 1978 kan het weleens lastig worden om zulke zaken achteraf te kopen.

jann
    Deelnemer

Sander wrote:

Ik heb niet zo veel verstand van draaibanken. Maar misschien dat ik je toch een tip kan geven. Welke toebehoren zitten erbij? Vaste bril, losse bril etc. ? Voor een draaibank uit 1978 kan het weleens lastig worden om zulke zaken achteraf te kopen.

ja er zit niks bij dat is het juist en hij weegt ongeveer 250 kilo .

en als ik iets koop wil ik gelijk iets goeds hebben en nou hoor ik dat mikron een goed merk is maar er is aleen nergens info over en onderdelen al helemaal niet dus

jann

Sander
    Deelnemer

Volgens Roy is Mikron een merk wat nog zou bestaan. Mischien dat je kunt informeren of reserve delen en toebehoren nog leverbaar zijn (en voor welke prijs)?

Marc
    Deelnemer

Mikron is onderdeel van dit bedrijf:

AGIE CHARMILLES

http://www.gfac.com/agie-charmilles-sales-ltd/countries/netherlands/index.en.html

(Schijnen al een jaar of 20 geen – standaard – draaibanken meer te maken)

jann
    Deelnemer

Marc wrote:

Mikron is onderdeel van dit bedrijf:

AGIE CHARMILLES

http://www.gfac.com/agie-charmilles-sales-ltd/countries/netherlands/index.en.html

(Schijnen al een jaar of 20 geen – standaard – draaibanken meer te maken)

heb dat bedrijf net even gebelt werd door verbonden naar belgie in mechelen ze konden geen mikron draaibank maken aleen freesachines

jann

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven