draaibank merk

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Marc
    Deelnemer

Zat er wel in na 20(?) jaar.

maar ja: nee heb je, ja kun je krijgen ;-)

Wordt wel een groot risico, zeker als je op veilingsites ook niets over dat type tegenkomt.

jann
    Deelnemer

Marc wrote:

Zat er wel in na 20(?) jaar.

maar ja: nee heb je, ja kun je krijgen ;-)

Wordt wel een groot risico, zeker als je op veilingsites ook niets over dat type tegenkomt.

ja dat word niks kijk wel verder

JAM
    Deelnemer

Quote:

ja dat word niks kijk wel verder

Wellicht een beetje ‘kort door de bocht’ ook zonder brillen is een draaibank heel goed te gebruiken (heb de mijne alleen eens gebruikt om ze uit te proberen).

Wellicht is het een veel betere bank als, ik zeg maar wat, een HBM voor hetzelfde geld.

Accesoires als 3/4 klauw, boorkoppen, centers beitelhouders etc. zijn meestal nauwelijks merk/type gebonden en dus los te kopen.

En… brillen kun je ook zelf maken!

Suc6 met je speurtocht naar een geschikte bank!

-Jaap-

Mark2007
    Deelnemer

Vaak hoef je niet eens een bril te gebruiken en kun je het gewoon af met een universele meedraaiend center(en zelfs die kun je zelf maken), ook is het meestal niet al te moeilijk een meelopende bril te maken, deze zit vast aan het support dus geen moeilijke aansluiting.

Mark

Beunhaas102
    Deelnemer

http://www.anglo-swiss-tools.co.uk/Mikron.html

http://www.lathes.co.uk/mikron/

Dan zou het dus geen Zwitser maar een Taiwanees zijn?

Marc
    Deelnemer

Quote:

Dan zou het dus geen Zwitser maar een Taiwanees zijn

Waaruit maak je dat op Beun?

In je eerste link wordt aangehaald dat de wat grotere machines tot in de jaren 80 geproduceerd zijn en die bank – uit 1978 – die jann aan het overwegen is(was) is met 250kg niet echt heel klein te noemen dacht ik zo?

Kan natuurlijk altijd nog een kloon zijn maar ik heb niet het idee dat Aziatische producten aan het einde van de jaren 70 zo erg in zwang waren als nu het geval is!?

jann
    Deelnemer

Marc wrote:

Quote:

Dan zou het dus geen Zwitser maar een Taiwanees zijn

Waaruit maak je dat op Beun?

In je eerste link wordt aangehaald dat de wat grotere machines tot in de jaren 80 geproduceerd zijn en die bank – uit 1978 – die jann aan het overwegen is(was) is met 250kg niet echt heel klein te noemen dacht ik zo?

Kan natuurlijk altijd nog een kloon zijn maar ik heb niet het idee dat Aziatische producten aan het einde van de jaren 70 zo erg in zwang waren als nu het geval is!?

ik heb wel een model gevonden dat bijna gelijk is paar zeg maar aleen de naam is anders die staat in het boekje de modelbouwer . 43e jaargng 1981 achter in staat er een bij huvema is dezelfde gewoon

jann

Marc
    Deelnemer

Ik zie op de Huvema site dat deze firma inderdaad al eind jaren 60 machines is gaan produceren in het verre oosten dus een gekloonde Mikron draaibank van Huvema zou goed mogelijk kunnen zijn (in tegenstelling tot wat ik in 1e instantie dacht).

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven