De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › draaibanken
- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door
knutselaar.
- AuteurBerichten
- 25 maart 2007 om 09:15 #327
kempendreef
DeelnemerHallo Optimum,quantum en HBM draaibanken zouden allemaal van dezelfde fabriek komen?
Van waar dan het grote prijsverschil met HBM.
Heeft iemand hier een uitleg voor,wat zijn dan de verschillen?
Welk merk is aanbevolen zo er al verschillen zijn?
veel dank en groeten uit Antwerpen
25 maart 2007 om 17:40 #2877Frits
DeelnemerHallo Zuiderbuur, Dat over dat prijsverschil moet je ons niet vragen, vraag het gewoon aan Herman Buitelaar.
🙄 groeten uit Friesland
Frits
26 maart 2007 om 14:49 #2878kempendreef
DeelnemerJa daar heb ik niets aan he,zo dom ben ik ook weer niet. Ik vraag just de mening van doorgewinterde hobby draaiers.
27 maart 2007 om 10:53 #2879willemvdm
DeelnemerHallo met Willem Ik heb net een HBM 280 combi gekocht.
Komt net als de andere merken uit China.
Een paar jaar geleden heb ik een Huvema zaagmachine gekocht, stond identiek bij Herman Buitelaar als HBM, alleen goedkoper……
Groeten Willem
27 maart 2007 om 14:13 #2880kempendreef
DeelnemerDat is nu eens een duidelijk antwoord ze,daar heb ik iets aan. bedankt Willem het zal een draaibank van HBM worden.
28 maart 2007 om 22:53 #2881Alex
DeelnemerHallo Ik heb een orginele Chinese draaibank van het merk Bengbu. Als ik de specificaties vergelijk is deze precies gelijk aan de Ferm, die tegenwoordig ook uit China komt en de HBM van Buitelaar. Ik heb sterk de indruk dat al deze machines uit dezelfde fabriek in China komen. Buitelaar is idd de voordeligste maar als je wat kleine onderdelen of gereedschappen nodig hebt is ie veel te duur met verzendkosten kijk maar eens op z’n website. Ter vergelijking : ik heb laatst een krat van 29 kg verstuurd met GLS en was daarvoor €12,95 kwijt.
Groeten Alex
29 maart 2007 om 14:55 #2882kempendreef
DeelnemerOndertussen heb ik van Belgische verdeler van HBM vernomen dat deze machines allemaal uit dezelfde fabriek komen,maar gewoon een ander jasje en wat kleine verschillen hebben. Het is zoals de ster van Mercedes,die moet ook betaald worden.
bedankt voor uw reaktie jos uit Antwerpen belgië
4 april 2007 om 15:29 #2883Roy Wilms
DeelnemerWel vreemd dan, dat er op de site van quantum en optimum staat, dat deze uit duitsland komen. Roy
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.