draaibanken

8 berichten aan het bekijken - 73 tot 80 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Beunhaas102
    Deelnemer

Koopje

Als iemand nog een geodkoop bankje zoekt 😉 Zo te zien kan je als bij een Emco Unimat ook de kop verticaal monteren om te frezen.

Gompy
    Deelnemer

Met iedere draaibank kan je frezen als je een verticaal support erbij koopt.

Met dit koopje ben ik bang dat je niet veel kan uitrichten en snel op uitgekeken bent.

Sander
    Deelnemer

Quote:

Met iedere draaibank kan je frezen als je een verticaal support erbij koopt.

Volgens mij moet de lagering van de desbetreffende machine daarwel geschikt voor zijn. Verder vond ik het zelf zeer onhandig. De reden dat ik gauw een klein freesbankje heb gekocht.

Mark2007
    Deelnemer

Volgens mij is iedere draaibank daarvoor geschikt omdat je bij het draaien op dezelfde manier kracht uitvoert op de lagers.

Mark

Sander
    Deelnemer

Quote:

hebben kleine tafeldraaibankjes met langssnede soms geen nonius aflezing (MyFord bijv.), en dan heb je er nog niks aan.

Opzich kun je met de langssnede (zonder nonius) uitstekend gebruiken, ook als je een kamer oid exact op diepte wil draaien. Alleen de werkwijze wordt wel anders. Verder is er optioneel een nonius te verkijgen, zowel bij Myford als bij andere leveranciers. Deze is ook achteraf te monteren. Zonder langssnede wordt het toch wel erg moeilijk om een lang werkstuk precies te draaien.

Beunhaas102
    Deelnemer

Hmm, dat klinkt interresant. Heb je toevallig een link van die leveranciers? Irriteert me al tijden mateloos, en de schaalverdeling van de beitelslede vind ik ook niks eigenlijk 😳

Dan zal ik ze er op het werk is 1 aansmeren 😆

Beunhaas102
    Deelnemer

Zoals gezegt, MyFord, beslist niet mijn merk. Maar wel 1000x liever dan de zooi uit China.

Dus bij deze nog een tip voor wie nog op zoek is;

Voor 200 euro toch een leuk bankje zéker met snelwisselbeitelhouder!

[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/9/04/aieHX2Nxky8y2qv8Rta70w==.jpg[/img]

[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/5/15/h0Kuu7FnuIH7/Y60d1aoRw==.jpg[/img]

[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/1e/AqZetIpQWLJUo181cGmz3Q==.jpg[/img]

Snel handelen en je hebt een leuk bankje voor weinug.

Gompy
    Deelnemer

Beunhaas102 wrote:

Zoals gezegt, MyFord, beslist niet mijn merk. Maar wel 1000x liever dan de zooi uit China.

Wat is nu in hemelsnaam *zooi* uit China ?

Veel mensen hebben het geld niet om iets anders te kopen en willen toch graag hun hobby uit oefenen.

Die zgn *zooi* uit China is dan uitkomst voor ze en als ik zie wat deze mensen toch nog met die *zooi* uit China weten te maken neem ik mijn petje daar voor af.

Het is trouwens te betwijfelen of mensen met hun *ferrari zooi* beter presteren dan de mensen met hun *China zooi*

Ik vind het daarom zeer vernederend voor hen die het niet kunnen betalen dat hier mensen zijn die zo afgeven op die zgn *zooi* uit China.

8 berichten aan het bekijken - 73 tot 80 (van in totaal 118)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven