Draaitafel voor Myford van…

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Draaitafel voor Myford van…

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    ArnoldS
    Deelnemer

Hallo vaklieden,

Kortgeleden kocht ik een draaitafeltje bij RDG-Tools. Het was een beetje een gok, maar ik moet zeggen ze hebben zeer snel en correct gehandeld. Ik was op zoek naar een klein draaitafeltje niet groter dan Ø100mm in diameter en niet zo erg hoog. Nu was er wel wat te koop bij Herman Buitelaar, maar die waren òf te hoog of de overbrenging was erg laag. Dus nu vond ik deze: Ø100mm, slechts 55mm hoog en een overbrenging van 1:60.

Op dit moment staat dit tafeltje als zijnde ‘Out of Stock’, oftewel niet voorradig, echter niets is minder waar, want de beste man heeft ze wel, maar wacht wanhopig op de bijbehorende adapter die het mogelijk maakt om een Myford klauwplaat te monteren. Nu heb ik zelf geen Myford of klauwplaten daarvan dus toen vroeg ik of hij ze ook zonder de adapter wilde leveren tegen een gereduceerde prijs en dat kon. Eenmaal betaald jawel: binnen twee dagen in huis! en dat (ik heb net m’n creditcard afschrift gezien) voor €99,99 inclusief £12,- verzendkosten!

Ik heb deze besteld en met creditcard betaald, maar er bestaat ook de mogelijkheid om per PayPal te betalen. Dat is weliswaar veiliger maar ook zo’n 3% duurder, ’t is maar dat je het weet.

Ik heb tevens voor dit draaitafeltje gekozen omdat ik toch een mogelijk zie om dit om te bouwen naar een echt verdeeltafeltje. Dan zal ik misschien de verdeelschijfjes zelf moeten produceren (CNC) of ik pas iets toe wat al bestaat, enfin dat moet ik nog onderzoeken. Op het plaatje hieronder zie je hoe dit tafeltje eigenlijk bedoeld is.

Oh ja, toen ik dit leuke speeltje in handen had (overgens van uitstekende soepellopende kwaliteit) ontdekte ik de merknaam: HBM! :lol:

[img]http://www.rdgtools.co.uk/acatalog/44418.jpg[/img]

RDG-Tools/HBM draaitafel voor een hoogtesupport van Myford ref.nr. 1638

Vriendelijke groeten,

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven