Drieklauw op verdeelapparaat

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Drieklauw op verdeelapparaat

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 19)
  • Auteur
    norwin
    Deelnemer

Hallo allemaal momenteel ben ik weer wat aktiever aan het pielen 😯

Nu vraag ik mij alleen af, hoe monteer ik mijn drieklauw op een verdeelapparaat :?: :?:

En misschien nog wel belangrijker hoe centreer ik dit en zet ik het vast.

Groetjes Norwin

Roy Wilms
    Deelnemer

Norwin,

ik heb toen een schijf gedraait. Deze schroef je aan de achterzijde tegen je klauwplaat. De schijf is groter dan deze klauwplaat. In de overstekende rand zitten 3 gaten, waarmee je hem (met t-glwufmoeren) vastschroeft op je verdeelapparaat. Wel even goed uitklokken, dat hij in het midden zit!

(als je verdeelapparaat voorzien is van een gat in het midden, kun je aan de schijf evt een randje draaien, wat in dat gat moet vallen. Op die mannier zit hij al heel netjes gecentreerd.

Roy

wijns
    Deelnemer

Norwin

Zo doe ik het ook , mijn verdeelplaat heeft een mc 2 . In dit gat steek ik dus een mc 2 waar een rondgedeelte op zit, schuif de klauplaat er over en draai dicht . Dan de onderplaat vast zetten met de T moeren. Klauw opendraaien en mc langs boven verwijderen. Dit is voor de meeste werkjes voldoende gecenterd.

Dirk

norwin
    Deelnemer

Sorry heren, ik snap er geen moer van 😳 😳

Heeft een van jullie misschien een foto om e.e.a. te verduidelijken :?:

Vooral wat betreft het vastbouten snap ik niet helemaal.

Groeten Norwin

Roy Wilms
    Deelnemer

Norwin,

zit er in het midden van je verdeelapparaat een groter (conisch) gat?

Roy

wijns
    Deelnemer

Norwin

Zo monteer ik mijn drieklauw op de draaitafel.

Groetjes Dirk

[img width=550 height=413]http://forum.onderstoom.nl/userimages/4778_P1030124.JPG[/img]

norwin
    Deelnemer

Hallo,

@ Roy, op mijn verdeelapparaat (Vertex) zit inderdaad een gat.

Ik bedoel natuurlijk in mijn verdeelapparaat πŸ˜‰ πŸ˜‰

@ Mulder ik zal van de week een plaatje schieten en plaatsen.

@Dirk
    dat is indedaad wel een idee alleen is mijn drieklauw even groot als mijn verdeelapparaat πŸ™„ πŸ™„

Groeten Norwin

Roy Wilms
    Deelnemer

Oei, dat is niet zo handig. Dan weet ik ook niet, hoe je dat moet doen. Ik denk met een tussenflens. (schijf die groter is als je klauwplaat. Deze schroef je eerst op je verdeelapparaat. Daarna schroef je daarop weer je klauwplaat met flens. (zoals hierboven beschreven.

Roy

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven