Drum Level niveau probleem

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Drum Level niveau probleem

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    LaPino
    Deelnemer

Beste,

Ik ben Goethals Stijn, laasttejaarstudent aan de hoge school te Gent.

Ik loop voor de volgende 2 maanden stage bij het bedrijf Taminco, vandaag mijn mail adres.

Ik heb een mooie opdracht gekregen ivm stoom.

eigenlijk zijn het er 2, het eerste probleem is dat we met een waterpijp ketel waarvan het toevoerwater enkel door niveau controle word geregeld waardoor we dus met het schrik/swell fenomeen zitten. over dit onerwerp (2-3componenten regeling) heb ik al wat informatie gevonden maar mss weten jullie nog dingen die ik niet weet :-)

Het 2de luik is dat we de 5 bestaande ketels moeten automatiseren, dit houd is dat we een PLC programma moeten schrijven, van elke ketel stoom productie waarde moeten inlezen om zo een ideale (economische) productie te kunnen voorzien. maar ik vroeg me af of iemand iets meer weet over het automatiseren van stoomnetten. en of die mij zijn bevindingen met mij zou willen delen.

alle relevante informatie over automatisering van stoom ketels of stoom netten, kunnen ons helpen aangezien wij tot een maand geleden dachten dat stoom ongeveer zo dood was als de dino’s.

ALvast bedankt

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven