Dunne plaat lassen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #1295
    Hertog-Ben
    Deelnemer

    plaatwerk d=0,9 mm, gelast maar nu moet ik de plaat weer vlak zien te krijgen. Wat is daar een goede methode voor?

    Graag wat suggesties.

    #9508
    cornelis1945
    Deelnemer

    Beste Ben,

    Ik heb jaren met plaatwerk gewerkt, mijn ervaring is als je het met autogeen gelast hebt ,dan heb je een probleem ,dan moet je de lasnaad strekken met de hamer op een vlakke stalen plaat als onder grond of na gloeien met de lasbrander zodat de spanning er uit is. Elekstrisch lassen is minder problematich, alvorens als je gaat lassen eerst de lasnaad hegten om de 6 cm en daarna tussen de 6cm na hegten ,hierna kan je voordat je gaat aflassen, de naad strekken . deze methode geld ook voor autogeen lassen. Veel succes. gr.Cees

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven