Dykem of Blauwsel?

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Dykem of Blauwsel?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Didado
    Deelnemer

Vreemd genoeg schijnen maar weinig mensen in Nederland gebruik te maken van Dykem of blauwsel en ik heb nog geen zaak gevonden die dat spul zelfs maar kent. Weet iemand waar je het kan krijgen of een alternatief?

Nu ik het er toch over heb; waar vind ik in de buurt van Amsterdam een zaak die ferro en alu materiaal voor de ‘particulier’ leveren. Ik woon bij Granaat om de hoek maar als het om stafmateriaal van 50 mm of groter gaat dan hebben ze dat niet.

Mijn dank is bij voorbaat groot

David

Frits
    Deelnemer

Hallo David,

Wat ik wel eens heb gedaan is gewoon een flinke machine fabriek in je buurt opzoeken in het telefoonboek en doodleuk naar de verkoop vragen.

Dan vertel je die man dat je als particulier een bepaalt stuk staal nodig hebt en vraagt of je dat bij hem kan komen halen tegen betaling. :D

Neem een doos met gebak of zo mee voor de “jongens” en mij wilde ze alles wat ik maar vroeg wel leveren, mits ze het hebben natuurlijk en ik betaalde gewoon de inkoopsprijs.

Het zal niet altijd lukken, maar je kunt het eens proberen. 😉

Anders is er nog de http://www.metaalwinkel.nl in Rotterdam die levert ook heel veel.

Groeten Frits

Rob
    Deelnemer

David,

De namen die jij gebruikt voor het spul zijn mij totaal onbekend maar ik denk dat je traceerlak bedoelt. Dat is een soort blauwe inkt die je op het af tekenen metaal smeert/spuit en waarin je als het droog is de aftekenlijnen zet met een kraspen. Het word gemaakt door CFS (Chemische Fabriek Schiedam) en is te koop in spuitbussen. Zie de onderstaande link

Klik Hier

Rob :D

Didado
    Deelnemer

Rob, hartelijk bedankt. Dat is precies wat ik zoek.

Dykem is een Amerikaans merk. Als je ook maar een Engelstalig draai/frees boek inkijkt dan hebben ze het altijd over dat merk. Is een beetje een

begrip geworden.

Frits, goeie tip. Ga ik proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven