emco 8 compact

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 42)
  • Auteur
    matthijs@
    Deelnemer

Hallo,

Ik kan een originele emco 8 compact 220v kopen in goede staat met 7 snelwissel schuitjes klauwplaat met binnen en buitenbekken een ER spantanginrichting met 10 spantangen wisselwielen en een boorkop.

Hoe weet ik dat het hier om een echte originele emco gaat en niet een goedkoop namaak-chineesje ?

En wat is ie dan waard? zijn prijs is 1000 euro.

gr Matthijs

Mark2007
    Deelnemer

de waarde is wat de gek er voor geeft, in mijn ogen is de prijs belachelijk duur omdat je voor een gloednieuwe compact8E slechts 975 euro betaald(inclusief 4 voudige beitelhouder en beitels).

Verkopers van oude emco’s hoor je dan snel zeggen ‘het is een chineesje’ maar dat klopt niet, hij is gemaakt met dezelfde specificaties als de oude compact 8 met dezelfde tolleranties, alle onderdelen zijn hetzelfde en ook onderling uitwisselbaar, er staat enkel een goedkope chinees achter de knoppen en na als die jaren zijn de ontwikkelkosten er natuurlijk wel uitgehaald, hoe meer er gemaakt worden des te goedkoper zijn ze.

Mark

matthijs@
    Deelnemer

dus je zegt eigenlijk dat er geen verschil is tussen een oiginele en een (chinese) emco ??

gr Matthijs

Mark2007
    Deelnemer

Kwa kwaliteit niet, hij wordt enkel gemaakt in China naar de specificaties van emco in Oostenrijk omdat de loonkosten en productiekosten in China vele malen goedkoper zijn, en tegenwoordig heeft hij een ander kleurtje, vroeger was het geel of blauw en nu is het grijs met rood.

Mocht je de digitale manuals willen hebben van de compact 8 dan kan ik je er ook wel aan helpen, bij emco in Oostenrijk zul je het waarschijnlijk niet kunnen vinden, de hoofdtak is grote industriemachines.

Tegenwoordig heeft men het idee dat alles wat uit China komt waardeloos is, maar dat is niet zo, als je er als fabrikant voor betaald dan kun je prima hoogwaardige producten in China laten maken.

Mark

gengler
    Deelnemer

De Nederlandse handleiding kan je hier vinden:

http://www.vdhbv.nl/Html/Producten/vdhbv/Nederlands/Markt1/Item11809.html

Gep

Mark2007
    Deelnemer

Er stond er vandaag een op marktplaats, met extra wisseltandwielen voor draadsnijden enz, vraagprijs 500 euro

Beunhaas102
    Deelnemer

Mark2007 wrote:

de waarde is wat de gek er voor geeft, in mijn ogen is de prijs belachelijk duur omdat je voor een gloednieuwe compact8E slechts 975 euro betaald(inclusief 4 voudige beitelhouder en beitels).

Verkopers van oude emco’s hoor je dan snel zeggen ‘het is een chineesje’ maar dat klopt niet, hij is gemaakt met dezelfde specificaties als de oude compact 8 met dezelfde tolleranties, alle onderdelen zijn hetzelfde en ook onderling uitwisselbaar, er staat enkel een goedkope chinees achter de knoppen en na als die jaren zijn de ontwikkelkosten er natuurlijk wel uitgehaald, hoe meer er gemaakt worden des te goedkoper zijn ze.

Mark

Waar kan je zon Compact 8 tegenwoordig nieuw kopen dan? Een kameraad van me wil er graag een halen.

Mark2007
    Deelnemer

vorig jaar adverteerde deze jongens er vaak mee:

[img]http://i43.tinypic.com/oj33ao.jpg[/img]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven