Ernst Plank

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    tekwar
    Deelnemer

Hallo :D

Ik ben nieuw hier.Mijn naam is Tom Van Thienen en ik kom uit Belgie.

Onlangs heb ik via 2de hands een stoommachientje kunnen kopen voor 10 euro :lol: (jawel) Het is heel oud en verroest maar dit is al volledig van de baan .Ik heb alles gezandstraald en het koper opgepoetst en het ziet er al zeer goed uit.Het is wel nog volledig gedemonteerd.Ik vond na het zandstralen enkele initialen.EP 327 en dit blijkt van Ernst Plank te zijn gemaakt tussen 1895 en 1935. :P Dus heeel oud.Heeft er iemand info van dit machientje of fotos dan zo ik dit heel graag weten want ik il dit echt volledig in origine herstellen want het is een pracht van een toestel.Alvast heel bedankt en de groeten aan alle steamers.

Tom(Ik weet niet of ik hier fotos kan zetten want ik vind niet hoe,,anders moet je maar eens zeggen en plaats ik die dan) :roll: [/img]

gengler
    Deelnemer

Hallo Tom,

Welkom hier.

Zie voor de produkten van Erst Plank o.a. deze 2 sites:

http://johno.myiglou.com/plank.html

http://www.blooo.fr/galerie/index.php?cat=12

Veel plezier met je aanwinst en wees er voorzichtig mee. want in ORIGINELE staat kon dat machientje best aanzienlijk meer waard zijn dan die 10 euro!

Groeten,

Gep

tekwar
    Deelnemer

Hoi ,heb eens gezien naar die link.Die ene had ik ook gevonden en de andere is wel interessant.Naar ik kan afleiden is het een ijules maar dan meer dan ”normal” iets meer ”opties” om het zo te noemen.Het is nu zo goed als volledig gerestaureerd.Met een gasbrader eronder werkt het teostelletje zeer goed en het is heel mooi om te zien.Het enige waar ik nog wat problemen mee heb is het stoken.enkel een gasbrander is momenteel genoeg .Ik had een brandertje gemmakt van aluminium met een dikke ronde buis en 8 wieken .Werkte goed en begon goed stoom te produceren maar rookt heel veel.5niet voor binnen) Maar het potje kreeg veel te warm en mijn lampolie in het potje schoot dan ook in brand dus op dat moment veel te veel vuur.Ik denk een klein gasbrandertje te maken of zo weet nog niet.Enige suggesties????Het toestelletje blijkt toch van rond 1902 te zijn dus eigenlijk een mooi antiek werkend stukje techniek.Op ebay staan nog planck machientjes voor heel veel geld dus ik denk dat dit modelletje van mij mij (EP327) idd best wel serieus wat waarde heeft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven