De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door
john.
- AuteurBerichten
- 18 juli 2012 om 12:15 #1272
joop
DeelnemerEven voorstellen, Beste allemaal,mijn naam is joop de Kock ik ben een 44 jarige,uitvinder’.
Mijn belangstelling gaat uit naar techniek welke het milieu ondersteund.
Zo ben ik hier en daar te vinden als uitvinder.
Met mijn laatste hersenspinsel ben ik terecht gekomen in de wereld van zonne-energie en vooral CSP (consentrated solar power) voor de leken is dit zonnewarmte opvangen met spiegels en zo stoom maken waarna uiteraard elektriciteit.
Het vernieuwende van mijn idee is dat ik CSP in broeikassen ga oogsten zodat het ook in Nederland kansrijk is.
Ik weet wat stoom is maar dan houd het jammer genoeg ook op.
Voor mijn nieuwe project moet ik veel leren wat ik niet erg vind omdat ik gefascineerd ben door stoom.
Tot nu toe is het vergaren van CSP alleen maar mogelijk op grote schaal, de turbines die hiervoor gebruikt worden zijn pas in staat om boven 2 megawatt te draaien.
Een onderdeel van mijn nieuwe project is om CSP terug te schalen zodat het ook op kleinere schaal ingezet kan worden, in de tuin ,op de boot etc.
Op die manier hoop ik dat meer mensen kunnen salderen om zo de portemonnee en het milieu te helpen.
Aansluitend op mijn verhaal wil ik u vertellen van mijn plannen om bovenstaande te verwezenlijken.
Omdat het pionieren is ben ik gaan denken en tekenen om een gepaste oplossing te vinden voor mijn problemen.
Het leuke is dat het nog niet bestaat, zo waan ik me ontdekkingsreiziger in de techniek maar het is tegelijkertijd vervelend omdat ik mijn plan met niets kan vergelijken.
Een kleine turbine bestaat volgens mij niet en een stoommotor zoals we deze kennen geeft te veel onderhoud.
Zo ben ik begonnen aan een geheel nieuwe stoom generator.
Ik ga met stoombalgen een lineaire beweging maken welke ik omzet in rotatie en zo een elektromotor aandrijf om stroom op te wekken.
De balgen maak ik van versleten autobanden en zo modder ik aan.
Ik ben druk bezig met het maken van mijn eerste balg, deze is bijna klaar en zal binnenkort getest moeten worden wat mij op mijn eerste vraagstuk brengt.
Ik realiseer mij dat werken met stoom levens gevaarlijk kan zijn en dus hoop ik ondersteuning op dit forum te vinden.
Mijn eerste vraag is dan ook:
Hoeveel bar stoom kan er in een autoband?
Ik heb tekeningen die mijn gedachtegoed ondersteunen en stel elke vorm van hulp zeer op prijs.
Dank voor uw aandacht en excuus voor de lange introductie,
Met vriendelijke groet, Joop de Kock
18 juli 2012 om 15:44 #9351john
DeelnemerBeste Joop, normaal gesproken kan er iets van 4 – 5 bar lucht in een autoband, let wel, een tubeless band.
Een losse binnenband, geen idee, zeker 3 bar lucht.
Maar stoom in een binnenband van een auto…. ?
daar is het materiaal niet op gemaakt, stoom van ruim 100 graden in combinatie met rubber, ik weet niet hoe lang dat houd.
Maar stoom is geen lucht, je kunt volgens mij niet zomaar stoom in een band stoppen.
De manier zoals je beschrijft, stoombalgen en dan een generator aandrijven geeft volgens mij een ontzettend laag rendement.
Je moet heel veel volume in die banden stoppen en de kracht die er vrij komt wil niet alleen naar voren maar ook naar de zijkant alles op laten bollen.
18 juli 2012 om 22:08 #9352Marc
Deelnemervolgens mij werkt dat met lucht ook zo Even googelen op butylrubber en je weet de eigenschappen.
19 juli 2012 om 07:02 #9353john
DeelnemerHet is toch de bedoeling dat het compact wordt ? Ik heb het gevoel, met een balg systeem dat je een flinke stoomgenerator nodig hebt om aan de “stoomhonger” van het balg systeem te voldoen.
En dat strookt niet met het “compacte” concept voor thuis, op de boot etc.
19 juli 2012 om 08:43 #9354Cor Stoom
DeelnemerHé, Hé, Hé John en Marc, jullie lopen wel heel erg hard van stapel, meteen het probleem op gaan lossen.
Zal er eerst niet even gepraat moeten worden over de uitgifte van aandelen en deze zeer lucratieve handel?
😆 😆 Joop lacht zich daarmede een bult, het geld stroomt als water binnen op zijn bankrekening en jullie krijgen een houten bek…..
🙄 Dus eerst even….welkom op het forum Joop en dan, wat zit er voor ons aan……………
😉 Veel suc6,
mvg,
Cor.
21 juli 2012 om 07:21 #9355john
Deelnemer - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.