Even voorstellen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Even voorstellen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    emiel_nl
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb me maar eens aangemeld op dit forum. Ik ben sinds enige tijd (weer) aan modelbouw gaan doen.

Ik heb een live steam loc Baureihe 23 (1:16, 89 mm) in aanbouw overgenomen om verder af te maken volgens tekeningen van de NVM. De loc bestaat momenteel uit het frame met cilinders (van brons), de voor- en achter-loopas-truck+assen, enige frame-opbouwsels, grotendeels afgebouwede tenderdraaistellen, tenderassen, losse tenderwielen die gereed zijn en tal van los plaatwerk voor tender en machinistenhuis. De drijfwielen zijn nog in ruwvorm en voor de ketel zat de buis voor de langsketel er ook al bij in het juiste formaat en wanddikte.

Ik heb ook een stoomverleden. Ik ben 13 jaar vrijwilliger geweest bij de SSN in Rotterdam en ken zodoende de 23 023 redelijk goed en het was ook de eerste stoomloc waarmee ik hoofdbaanritten gereden heb als locpersoneel.

Daarnaast heb ik in het verleden modelbouw gedaan in karton en heb een eloc NS 1500 en een stoomloc NS 3900, beide in schaal 1:25.

Zodra het verder afbouwen echt van start gaat, zal ik een verslag plaatsen en dat proberen bij te houden.

Tot zover wat ik er over melden kan.

Groetjes,

Emiel

gerard
    Deelnemer

Hoi emiel.

Welkom op het forum. Ben benieuwd naar je bouwverslag.

Groeten Gerard

Cor Stoom
    Deelnemer

Welkom Emiel,

ben benieuwd naar je bouwvorderingen.

Ik vond de 023 altijd my “favorite”.

mvg,

Cor.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven