even voorstellen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen even voorstellen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    mmaidnz
    Deelnemer

Hallo,mensen.Ik ben Hans,54,woonachtig in Nieuw Zeeland.

Al sinds ik “n jochie was met modellen van een of ander soort te doen gehad.

Pas in de laatste paar jaar met stoom ,en ben lid van de lokale model ingenieurs vereniging(Canterbury Society of Model and Experimental Engineers,tjonge,wat een mondvol:))

Ik ben nu een jaar of zo bezig met de “Metre Maid”,een 0-6-0 versie van het befaamde engelse “sweet Pea” ontwerp.Geen echt prototype,meer een generaal idee van een smalspoor lokje.Ik maak hem in 5 inch spoor,daarik dan op de grond en op de geheven baan kan rijden.

Zover heb ik het chassis op wielen staan,en zal binnenkort het gietijzer voor de cylinders aanschaffen.Ik maak ze uit staaf materiaal,dus niet gegoten.

Onze club baan is ongeveer 1.3 km lang,en loopt door een stadspark.We zijn pas een jaar op dit nieuwe gebied,en er wordt nog vlijtig gewerkt aan verbeteringen.Het volgende grote werk wordt het nieuwe clubhuis,dat bij het station wordt aangebouwd.Er is al een locloods,ongeveer 10×8 meter,en een station.Ook een aparte baan voor 2″,2 1/2″,31/2″ en 5″.

de grondbaan loopt op 5″ en 71/4″.

Verder maak ik ook gereedschap of onderdelen voor mijn werkplaatsje,doe nog met rc vliegtuigen,en er zijn ook plannen voor een 1/3 schaal DAF “kikker”vrachtwagen,de grasmaaier motor heb ik al staan.

Zo gauw als ik kan vinden hoe het gaat,zal ik wat foto’s posten.

mvg,hans.

Rob
    Deelnemer

Hans,

Van harte welkom op ons forum.

Het zal heel interessant zin om te lezen (en te zien) hoe het er aan de andere kant van de wereld aan toe gaat op het gebied van onze hobby.

Fijne feestdagen en veel plezier op ons forum.

Rob Klop

Redactie Onder Stoom

ewapenaar
    Deelnemer

Hoi Hans,

is dit toevallig de website van jullie club?

http://www.csmee.org.nz/livesteam.html

MvrGr,

Erik Wapenaar

mmaidnz
    Deelnemer

Dankjewel,Rob.En Erik,dat is inderdaad onze club.

Ik stond eigenlijk een beetje verbaasd hoeveel interesse er is voor stoom in nederland.Maar ja,wellicht is dat die nostalgische trek die overal mensen naar de oude tijd laat om kijkem.Hier verschijnt hopelijk een plaatje van mijn loco chassis.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v401/bramleynz/metre%20maid/MMchassis.jpg[/img]

mvg,Hans.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven