Even voorstellen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Even voorstellen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    thelamb
    Deelnemer

Hallo, ik ben nieuw lid op dit forum dus zal ik me even voorstellen :)

Ik ben 19 jaar, studeer werktuigbouwkunde aan de Universiteit Twente. Ik woon dan ook in Enschede, maar kom uit Friesland.

Ik ben geinteresseerd in zo’n beetje alles wat met techniek te maken heeft. Ik doe een technische opleiding aan de universiteit. Techniek genoeg dus maar de praktijk moet wel veelal van jezelf komen.

Mijn opa maakte vroeger al stoommachines, hier heb ik niet erg veel van meegemaakt aangezien hij 7 jaar geleden is overleden. Al het gereedschap en materiaal is er nog steeds en dit heb ik dan ook na 7 jaar gekregen.

Ik ben net vorige week begonnen met het opnieuw smeren van de uit 1985 draai/frees installatie. De draaibank werkt nu perfect maar de frees moet ik even uit elkaar halen omdat die vastloopt.

qua materiaal is er denk ik genoeg om mee te beginnen. Dus ik denk dat ik snel maar een tekeningpakket ga bestellen of anders zelf iets ontwerp met een tekenprogramma.

Zijn er hier mensen die een eigen hobby site hebben met foto’s van zelf gemaakte stoommachines? Zo ja dan zou ik die graag bekijken :)

gengler
    Deelnemer

Daar vind je (netjes gerubriceerd) een gigantische hoeveelheid verwijzingen; o.a. naar eigen sites van stoombouwers.

Veel leesplezier!

Gep Engler

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven