De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door
datema.
- AuteurBerichten
- 14 april 2009 om 15:22 #751
Robert Winkelhuis
DeelnemerHallo, Ik wel mij bij deze even voorstellen.
Ik ben Robert Winkelhuis, zelfstandig ondernemer, woonachtig in haaksbergen en zeer bedreven bezig in militaire modelbouw in de schaal 1/16.
Naast een vrij grote verzameling van RC en statische voertuigen is mijn grote wens een BR52 “kriegslocomotive”te bouwen.
Zoals ik begrepen heb zijn er in 1/16 schaal weinig locs te vinden.
Wel is 1 van mijn leveranciers bezig met een flatbed 6 asser, voornamelijk statisch.
Zelf heb ik al een mal gemaakt voor 89mm spoor.
Ik zou graag met mensen in contact willen komen die in deze schaal ook hun hobby uitoefenen.
Ook zou ilk graag een keer bij een dergelijke loc willen kijken indien er een treffen is.
gr. Robert
18 april 2009 om 15:34 #6998Klaas van Gemerden
DeelnemerHa Robert, Allereerst welkom!
Een BR 52 is een grote locomotief en een hele kluif werk!
1/16 wordt bij “ons” meestal 3.5” genoemd naar de spoorbreedte.
Er zijn iig tekeningen van een BR 23 op 1/16 te krijgen bij de NVM.
Misschien dat er in Duitsland bouwtekeningen te koop zijn voor een BR 52 op 3.5”.
Gr. KvG
18 april 2009 om 18:39 #6999Robert Winkelhuis
DeelnemerDank je wel Klaas, Ik weet dat het het een langdurig projekt wordt maar daar wordt het resultaat ook naar.
Ik heb op dit moment contact met iemand van de berliner eisenbahn en hij kan mij de loc leveren in onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ook ben ik benieuwd of iemand een 1/16 loc uit dat tijdperk te koop heeft.
m.vr.gr.
Robert
19 april 2009 om 06:24 #7000Mark2007
DeelnemerIk zou zeggen, welkom, en laat maar wat foto’s zien als je bezig bent met het project mvg
Mark
19 april 2009 om 21:02 #7001Alex