De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Even voorstellen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door
datema.
- AuteurBerichten
- 14 april 2009 om 15:22 #751
Robert Winkelhuis
DeelnemerHallo, Ik wel mij bij deze even voorstellen.
Ik ben Robert Winkelhuis, zelfstandig ondernemer, woonachtig in haaksbergen en zeer bedreven bezig in militaire modelbouw in de schaal 1/16.
Naast een vrij grote verzameling van RC en statische voertuigen is mijn grote wens een BR52 “kriegslocomotive”te bouwen.
Zoals ik begrepen heb zijn er in 1/16 schaal weinig locs te vinden.
Wel is 1 van mijn leveranciers bezig met een flatbed 6 asser, voornamelijk statisch.
Zelf heb ik al een mal gemaakt voor 89mm spoor.
Ik zou graag met mensen in contact willen komen die in deze schaal ook hun hobby uitoefenen.
Ook zou ilk graag een keer bij een dergelijke loc willen kijken indien er een treffen is.
gr. Robert
18 april 2009 om 15:34 #6998Klaas van Gemerden
DeelnemerHa Robert, Allereerst welkom!
Een BR 52 is een grote locomotief en een hele kluif werk!
1/16 wordt bij “ons” meestal 3.5” genoemd naar de spoorbreedte.
Er zijn iig tekeningen van een BR 23 op 1/16 te krijgen bij de NVM.
Misschien dat er in Duitsland bouwtekeningen te koop zijn voor een BR 52 op 3.5”.
Gr. KvG
18 april 2009 om 18:39 #6999Robert Winkelhuis
DeelnemerDank je wel Klaas, Ik weet dat het het een langdurig projekt wordt maar daar wordt het resultaat ook naar.
Ik heb op dit moment contact met iemand van de berliner eisenbahn en hij kan mij de loc leveren in onderdelen.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ook ben ik benieuwd of iemand een 1/16 loc uit dat tijdperk te koop heeft.
m.vr.gr.
Robert
19 april 2009 om 06:24 #7000Mark2007
DeelnemerIk zou zeggen, welkom, en laat maar wat foto’s zien als je bezig bent met het project mvg
Mark
19 april 2009 om 21:02 #7001Alex
DeelnemerHoi Robert, Welkom. Er zijn meer 3,5″of zoals we gemakshalve wel zeggen spoor 3 locomotieven dan jij denkt in Nederland. Ik heb zelf een Juliet, die behoort tot de kleinste spoor 3 loc’s. Ik zou nu niet meer zo klein willen bouwen,als je een keer moet sleutelen kun je bijna nergens bij en ook het stoken van een kleine loc vraagt voortdurende aandacht. Dat wil niet zeggen dat ik er niet af en toe mee rij. Als je mensen wil ontmoeten die ook in 3,5″ bouwen kom dan naar de stoomdagen op Nienoord met Hemelvaartsdag en aansluitend weekend. Ook de handel is daar ruim vertegenwoordigd.
Groeten Alex
27 mei 2009 om 02:15 #7002datema
DeelnemerWil mij als nieuw lid ook even voorstellen, Mijn naam is Evert Datema,52 jaar, en woon in Groningen.
Heb al negen jaar een draaibankje in ruste en gelukkig moet hij nu aan het werk.
Heb bij de n.v.m de tekeningen besteld van de 5″ br 64 en probeer daarmee aan de slag te gaan.
Wie kan mij een club aanraden in het noorden,waarbij ik me eventueel kan aansluiten,om ervaring op te doen en van oude rotten in het vak de kennis over te nemen.
Tot zover,
Groetjes,
Evert.
27 mei 2009 om 03:56 #7003Cor Stoom
DeelnemerHai Robert en Evert, welkom op de site.
Even voor Robert, ik heb met zeer grote belangstelling de site bekeken van de Berliner Eisenbahn en heb ook contact gehad met de man die er achter zit. Hij is ook actief op de Duitse forums over dit onderwerp en wat hij maakt is werkelijk fantastisch. Ik wilde ook een loc bij hem bestellen, maar gezien het gewicht en mijn woonplaats is hij niet zo enthousiast als ik. Je ziet dus dat het hem niet alleen maar om de centen te doen is, maar ook om een tevreden klant te hebben. Als je bij hem meedoet met een project, dan kom je op een aparte afgesloten site terecht met mede bouwers. Die helpen je dan met de voorkomende problemen. Het voordeel, als je dat een voordeel wilt noemen, is dat je bij hem geen draai- of freesbank nodig hebt. Je moet alles alleen maar afmonteren. Het lijkt mij, net een grote “Mecanodoos”.
Ik ben nog aan het zoeken hoe ik wel bij hem een lok kan bestellen alleen zijn de projecten die hij nu onderhanden heeft voor mij te groot. Ik wil graag een 2 of 3 asser bouwen, later, op stoom.
Mvg,
Cor
30 juni 2009 om 19:35 #7004datema
DeelnemerHeb de tekeningen inmiddels binnen en ga er mee aan de slag. 30 kilo staal voor de wielen ligt al in de schuur,maar hoe ik er nu zes plakken vanaf haal voor de wielen is nog onbekend.
Zagen kost gem. 15 euro per plak,dus dat schiet nog even niet op,maar we geven de moed nog niet op.
Vr.groet.
Evert.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.