Even voorstellen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Even voorstellen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

In mijn jonge jaren als machinist heb ik kennis gemaakt met stoom, en hoe.. pffff. Al heel lang lag ik mijn prutshokje een stoomachientje te wachten. Sinds een half jaartje ben ik er weer me bezig.

Ik heb er nu twee draaiend, en horizontale met bakschuif en een 2 cilinder dubbelwerkende oscilerende.

Heel ver in het verschiet zie ik een spoor1 loc door mijn tuin puffen.

Ik heb een voorliefde voor hergebruik en heb daarom een hele berg “jekuntnooitwetendingen”.

Mijn machientjes draaien op lucht als een tierelier

Ik ben nu op zoek naar onderdelen voor betere keteltjes. Nu heb ik rvs bussen met zilvertin dichtgesoldeerd (en afgeperst op leidingwaterdruk). Met veel vuur puft de zaak maar dan is er alles mee gezegd.

Ik hoop op dit forum wat tips/adressen te vinden.

groeten

Hans

ps Ik heb wel prentjes van mijn gepruts maar ik weet niet of die op dit forum gezet kunnen worden.

In mijn zoekerij naar onderdelen voor de bouw van een keteltje heb ik nog weinig succes gehad. Hoe kom ik aan romp materiaal, frontjes en andere. iemand een suggestie. (zierikzee reageerde toto nu toe nog niet)

groeten

Hans

john
    Deelnemer

Hans van Veldhuizen wrote:

In mijn zoekerij naar onderdelen voor de bouw van een keteltje heb ik nog weinig succes gehad. Hoe kom ik aan romp materiaal, frontjes en andere. iemand een suggestie. (zierikzee reageerde toto nu toe nog niet)

groeten

Hans

Adviesje: wordt lid van NVM afdeling Rotterdam (Nederlandse vereniging van Modelbouwers).

Er zitten daar een hoop stoom bouwers, ook Sauerbier is lid.

http://www.modelbouwers.nl

wellicht kunt U met een van deze leden wat materiaal ruilen o.i.d.

ga ik doen, bedankt voor de tip

gr

Hans

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven