forum offline ?

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen forum offline ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Mark2007
    Deelnemer

Ligt het aan mij of is de afgelopen 2 dagen het forum niet bereikbaar geweest ?

Mark

Beunhaas102
    Deelnemer

Zelfde probleem zowel thuis als op het werk.

Maar zo te zien weer gefixed.

:D

Anoniem
    Inactief

De webhoster is bezig om het een en ander te verhuizen en extra aan te sluiten (Zo komt er een tweede server die als backup server gaat dienen bij enzo) Hierdoor moesten de servers verhuisd worden naar een andere locatie enzo. Langzamerhand begint het een en ander weer te werken (Een aantal andere websites op dezelfde server werken nog niet)

Excuses voor het ongemak, maar we worden er uiteindelijk beter van :)

Overigens was het niet de bedoeling dat er enige downtime zou zijn, ben daar dus ook wel van geschrokken en heb de webhoster hiervan dan ook op de hoogte gesteld…

Alex
    Deelnemer

O.k. Het forum is er weer maar ik kan hem niet via bladwijzers in Firefox openen, wel via een mailtje dat er een reactie is op een topic. Verder kan ik de homepage van de stoomgroep Holland niet openen, is toch dezelfde site als het forum? Ik ben bang dat er nog veel meer mensen denken dat het forum er nog steeds uit ligt.

Groeten Alex

Anoniem
    Inactief

*zet hier wat woorden neer die niet geuit kunnen worden op een forum maar in strips ongeveer zo eruit zien *()&#$@$&(*#@&$ *

Ik wordt er nu een beetje moe van (die webhoster)… Weer gemaild naar die toko… Bedankt voor het melden Alex!

Ohw: Zou jij kunnen kijken wat de exacte link is van die bladwijzer in Firefox ? Dat werkt bij mij namelijk wel, misschien dat dat weer een losstaand probleem is :)

Kan je bekijken door in Firefox naar Bladwijzers te gaan (in de bovenste balk ) Dan op de bladwijzer gaan staan en rechts klikken, dan Eigenschappen, bij locatie staat dan de totale link…

Nog even wat achtergrond informatie van wat ik denk wat er aan de hand is voor de mensen die dat leuk vinden:

We hebben met de Stoomgroep Holland 2 domeinen, stoomgroepholland.nl en onderstoom.nl. Het onderstoom.nl domein werkt helemaal, vandaar dat ook een linkje naar het forum uit de mail bijvoorbeeld gewoon werkt, maar het stoomgroepholland.nl domein werkt nog niet lijkt het… (deze linkt normaal automagisch door naar onderstoom.nl), hier op het forum is het Stoomgroep Holland linkje bijvoorbeeld ook niet werkend zie ik nu…

Er wordt aan gewerkt in ieder geval!

Edit:

Het zou allemaal beter moeten gaan?

Alex
    Deelnemer

Hoi Admin,

Ik schakel een hulplijn inzie hieronder. Via een nieuwe bladwijzer kan ik het forum nu wel terug vinden maar mensen zonder een hulplijn zullen denken dat het Forum en ook de site er nog steeds uitligt.

Ik ben bang dat het stripverhaal dus nog niet uit is.

Alex

Hi, hier de vrouw van Alex 😉

Wij hebben dit probleem een tijdje geleden ook gehad op een groot forum. Leuke is dat als ik op mijn eigen pc stoomgroepholland.nl en onderstoom.nl oproep dit geen enkel probleem is.

Waarschijnlijk heeft dit met 2 zaken te maken, de browser cache en instellingen op DNS. Het domein staat nu wss op een ander IP.

Normaal gesproken zou het DNS probleem zichzelf moeten oplossen, evenals de browser cache, maar het kan een paar dagen duren.

De kans is ook aanwezig dat bijlagen en afbeeldingen niet correct worden weergegeven.

Anoniem
    Inactief

Hoi Vrouw van Alex ;) ,

Het klopt dat het IP adres inderdaad is veranderd, de replicering van de DNS zou binnen een dag of 2 overal door gevoerd moeten zijn dacht ik (Hoop ik) verder kan ik daar volgensmij verder weinig aan doen om dat te bespoedigen?

Alex
    Deelnemer

Hoi admin,

Nee je kun dat niet bespoedigen.

Groeten Alex himself :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven