Foster 3 inch

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 11)
  • Auteur
    hhogendoorn
    Deelnemer

Niet zo druk op het forum de laatste 6 jaar maar wel in het schuurtje.

3 Inch Foster stoomtrekker (schaal 1:4)

john
    Deelnemer

Mooi !!!!

ziet er netjes uit, vakwerk !

pfb
    Deelnemer

Moi Hans,

Ik heb de video al op Traction Talk gezien, maar ik blijf het een heel mooie machine vinden.

Heb je nog de houten remblokken geplaatst?

Groet Peter

hhogendoorn
    Deelnemer

Nee, ik heb van een collega remschoenen van een Opel gekregen die precies de diameter hadden die ik nodig had. Wel in 5 stukken verdeeld en met klinknagels op de metalen “rem” band(strip) geklonken. Om nu te zeggen dat ik de rem tot nu toe nodig heb gehad, eigenlijk nog niet..

Groet, Hans

Alex
    Deelnemer

In praktijk rem je op de stoommachine. Als ik een helling af ga leg ik de lat dicht en haal de schaar op, soms tot in de achteruit. De handrem is veel te traag om tijdens het rijden mee te remmen.Op de grote machines werkt het precies zo.

hhogendoorn
    Deelnemer

Hallo Alex, bedankt ik heb mijn rem ook nog niet hoeven te gebruiken de paar x dat ik onder stoom ben geweest.

Nog een vraagje wbt het rijden op de openbare weg. Mag dit? Of ben je een landbouwvoertuig?

Alex
    Deelnemer

Je bent een landbouw voertuig, je mag overal rijden waar een landbouwtrekker dat mag. Formeel dus niet op het fietspad al is dat soms wel veiliger. Houd ook in dat je een (trekker) rijbewijs moet hebben en een WA verzekering. Denk er ook aan dat passagiers op een aanhangwagen niet mee verzekerd zijn. Ik heb daar een aparte verzekering voor.

Daantje
    Deelnemer

En waar kan je zoiets verzekeren ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven