Freesbanken

8 berichten aan het bekijken - 41 tot 48 (van in totaal 49)
  • Auteur
    arnodekkers1995
    Deelnemer

Hihi, met het frezen zelf heb ik geen ervaring, (wel met draaien overigens), verder kom ik elke week wel bij een machinehandel, maar die hebben helaas geen freesklemmen e.d.

Mijn baas heeft diploma’s voor conventioneel frezen en draaien + cnc frezen en draaien, en die is ook vast wel bereid mij daarbij te helpen.

Waar ik de eerste keer om vroeg was eigenlijk een lange lijst met accesoires die voor de freesmachine bestaan, daarna vroeg ik wat ik nodig had 😉 Maargoed, ik denk dat het wel goed gaat komen..

heeft Iemand nog een BF20 in 3D? Kijk even in het forum bij ”werkplaatstechniek” Of heeft iemand nog een BF20 te koop?

Mvg

A. Dekkers

datema
    Deelnemer

Arno,

de optimum BF 20 l staat voor een freesbank met een grotere freestafel.

De BF 20 daartegen heeft een iets kleinere,waardoor deze dus goedkoper is.

de machines zijn echter gelijk aan elkaar.

Foks Peter,

Het gaat wat betreft in dit geval een koeling heel erg om de prijs,en ik heb dit op mijn manier gedaan met behulp van genoemd pompje en het werkt perfect.

Zo is een ieder inventief op zijn eigen manier om dingen goedkoop zelf te maken.

Duur kopen kan altijd nogals je genoeg geld overhoudt na de aankoop van een vrij complete freesmachine.

Ik ben er tenminste heel gelukkig mee en laat mij dan maar in die waan.

groet,

Evert.

arnodekkers1995
    Deelnemer

Dat van die L snap ik, maar dat ie niet L was, zei ik voor de 3D tekening, als je nou een tekening hebt van wél een L dan is dat ook goed hoor!

peterve
    Deelnemer

Als je het met auto`s vergelijkt dan zijn de topnotch freesmachines als Okuma te vergelijken met formule1 De gewone cnc banken met de normale auto`s voor op de weg

Heel het oudere manuele gebeuren met die 45KM autootjes die je rond ziet rijden

En al die Chinese machientjes van OptibumHMBHuevma e.d. zijn dan de trapautotootjes

En met een trapauto kun je ook rond rijden alleen wat langzamer

En op zo`n chinees een CNC zetten is als een automotor op een trapauto

Het kan werken,maar de verhoudingen zijn weg

Maar als je met een nauwkeurigheidvan 0,1mm uit de voeten kunt kan het

Dit is overigens een nauwkeurigheid waarbij een frezer/draaier, conventioneel of CNC hardop begint te glimlachen

Het eerste het beste glijlagerpassingkje of rechtgeleidinkje ga je al op je bek

wijns
    Deelnemer

peterve wrote:

Als je het met auto`s vergelijkt dan zijn de topnotch freesmachines als Okuma te vergelijken met formule1 De gewone cnc banken met de normale auto`s voor op de weg

Heel het oudere manuele gebeuren met die 45KM autootjes die je rond ziet rijden

En al die Chinese machientjes van OptibumHMBHuevma e.d. zijn dan de trapautotootjes

En met een trapauto kun je ook rond rijden alleen wat langzamer

En op zo`n chinees een CNC zetten is als een automotor op een trapauto

Het kan werken,maar de verhoudingen zijn weg

Maar als je met een nauwkeurigheidvan 0,1mm uit de voeten kunt kan het

Dit is overigens een nauwkeurigheid waarbij een frezer/draaier, conventioneel of CNC hardop begint te glimlachen

Het eerste het beste glijlagerpassingkje of rechtgeleidinkje ga je al op je bek

Ik zie wel op je site dat je ook nieuwe “trapautotjes” verkoopt :D

Dirk

peterve
    Deelnemer

Ik doe hoofdzakelijk in gebruikte 45km autootjes

Huevma is het enige nieuwe merk wat ik nog kan/wil leveren omdat zij de service voor hun machines redelijk op orde hebben

Ik probeer ook geen waardeoordeel te vellen Alleen de verhoudingen wat duidelijker te maken met een voorbeeld wat voor velen aanspreekt denk ik

Peterve

ger
    Deelnemer
    peterve
    Deelnemer

Met die besturing kun je wel alles aansturen maar maatnauwkeurigheid o.a. haaksheid van de diverse assen duurzaamheid en stabiliteit is in deze ver te zoeken

Wat ik zeg, een gepimpte trapauto met een topsporter achter het stuur

Hier kun je geen productie mee draaien En dat hoeft niet Dat weet ik wel Maar van een auto wordt wel verwacht dat je met het gewone verkeer mee kunt

Heeft u wel eens een topmerk CNC bezig gezien Er zijn er die 3D in het Mu-gebied werken in een afmeting van ca 300x300x300mm

Dat was vroeger Co-slijpwerk Die frezen ook meteen technisch glad Dus geen zichtbare freesbanen meer

De bewondering voor de vakbekwaamheid/volharding van iemand moet MI ook gezien worden in het licht van de machines die gebruikt zijn

Peterve

8 berichten aan het bekijken - 41 tot 48 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven