De nieuwste berichten › Forums › Stomertjes › Te koop gevraagd › Frictiemateriaal
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door
wotje.
- AuteurBerichten
- 17 juni 2008 om 07:54 #576
pfb
DeelnemerMoi, Om de bandrem op mijn stoomvrachtauto te kunnen maken heb ik remmateriaal nodig.
Wie weet waar ik een strook van 12mm. met een lengte van 300mm. en een dikte van 1 á 2mm. kan krijgen.
Ik ben bij firma’s van frictiemat. geweest, maar die vragen naar het merk en bouwjaar van de auto. Ze kunnen alleen kant en klare onderdelen leveren van b.v. een Golf. En dat is niet wat ik kan gebruiken.
Wie helpt mij?
Groetjes Peter
17 juni 2008 om 16:30 #5607Beunhaas102
DeelnemerMaar maak je er wel een remnaaf van dan? Asbest is trouwens prima remvoering, maar neem aan dat je toch wat anders zoekt
😆 17 juni 2008 om 18:19 #5608Mark2007
DeelnemerEen bedrijf wat ook in automaterialen doet voor vrachtwagens wellicht ? Die hebben mij ooit eens aangeboden remschoenen ven een reliant opnieuw te voorzien van een remvoering.
Probeeer eens Huva in Eersel, met een beetje geluk kunnen hun je op weg hepen.
Mark
17 juni 2008 om 18:57 #5609Foden_sam
DeelnemerIk weet niet hoe groot of zwaar je vrachtauto is en welke snelheid je gaat rijden, maar heb je wel eens gedacht aan een alternatief, bijv een stuk van een vlakke (canvas) aandrijfriem, of een stuk bandstaal gebruikt voor omsnoeren van kratten, bekleed met leer o.i.d. Als je praat over een breedte van 12 en een lengte van 300, dan schat ik dat je een wagen 1 : 6 bouwt. Succes met de bouw.
18 juni 2008 om 07:54 #5610willemvdm
DeelnemerIk restaureer ook race auto’s (echte dus, geen schaal en geen omgebouwde straatauto’s) en heb regelmatig dit materiaal nodig.
Ik ben klant bij de firma RSH (remmen service Hillegom)
Zijn altijd zeer behulpzaam.
zij hebben ook band voor trommelremschoenen.
Is circa 5 mm dik en 30 mm breed.
Lengte wat je nodig hebt.
Zit op een rol en is dus niet helemaal vlak
Groeten Willem
18 juni 2008 om 15:27 #5611Beunhaas102
DeelnemerEven offtopic want nu ben ik toch wel benieuwd, wat voor racewagens? 18 juni 2008 om 15:42 #5612willemvdm
DeelnemerIk ben begonnen met het zelf bouwen van een Donkervoort, Nadat ik het virus echt te pakken kreeg ben ik formule wagens gaan restaureren.
Ik heb nu 1 formule Ford 1600 gedaan
1 formule Opel-Lotus
1 Formule Ford 2000
En ben nu weer bezig met een Formule Ford 2000
Nieuwe onderdelen zijn meestal niet te koop, dus zelf maken.
Is niet onmogelijk omdat deze auto’s niet in grote aantallen gemaakt zijn.
Vandaar dat ik ook diverse las apperatuur en een draaibank heb staan.
Ik heb alles behalve voldoende tijd!
Groeten Willem
24 juni 2008 om 19:48 #5613pfb
DeelnemerMoi, Mag ik eenieder bedanken voor het meedenken over frictiemateriaal.
Dat van dat bandstaal van pallets is door mij gebruikt om er dikke oude pakking op te klinken. In dat materiaal zit vermoedelijk nog iets van asbest, maar dat is niet zo erg.
De stoomvrachtauto is in schaal 1 : 4. Maar de bandrem werd ook in de werkelijkheid niet of nauwelijks gebruikt. Door het nokkenas systeem is het mogelijk het in de achteruit te zetten, een beetje stoom erop en het remt.
Groetjes Peter
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.