Gat boren in stalen kogel

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Gat boren in stalen kogel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #1151
    Karel
    Deelnemer

    Hallo (vaklui) hobbyisten

    Weet iemand hoe ik een gaatje 3m/m kan boren in een ijzeren kogel??

    een groet Karel

    #8815
    rovi
    Deelnemer

    De kogel in de 3 klauw op de draaibank.

    Dan een freesje in de boorkop en een platkantje maken.

    Dan een centre boortje er in en dan met boor 3 verder boren

    #8816
    Hans-Bal
    Deelnemer

    In Onder Stoom jaargang 2003 aflevering 194 (nr3 juni) bladzijde 37 staat een artikel waarin het doorboren van kogels wordt beschreven.

    groetjes,

    Hans

    #8817
    Zore
    Deelnemer

    de kogel schiet weg, en maar al te gemakkelijk denk ik. Maak dan een hulpstuk bijv. van zacht materiaal net iets groter als de diameter v/d kogel, draai een kamer erin en klem de kogel door de bus in elkaar te drukken ahw. Het is een idee wat je moet proberen of het echt lukt, maar zo span je de meest gekke dingen zonder schade enzo. Hoop dat het helpt.

    #8818
    peterve
    Deelnemer

    Mocht het een gehard stalen kogel zijn gebruik dan een steenboortje wat positief geslepen is op een diamant steen

    Goedkoper dan een VHM boortje

    Peter

    #8819
    Karel
    Deelnemer

    rovi wrote:

    De kogel in de 3 klauw op de draaibank.

    Dan een freesje in de boorkop en een platkantje maken.

    Dan een centre boortje er in en dan met boor 3 verder boren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven