Gebruik van kleine machines

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stationaire machines Gebruik van kleine machines

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Stinky
    Deelnemer

Goeiedag,

Omdat ik nieuw ben even een korte introductie:

Sinds dat ik jong was heb ik al een grote intresse gehad voor stoommachines, en op dat moment vooral ook voor locomotieven. Dat was ongeveer vanaf mijn 11e (ik ben nu 19). Van dat tijdperk heb ik ook nog een hele boekenplank met boeken over stoomloc’s e.d. staan. Op een gegeven moment ging dat een beetje over, maar we zijn hier altijd lid gebleven van zowel het stoommachine museum in Medemblik als de stoomtram Hoorn-Medemblik.

Vandaar dat ik afgelopen weekend weer eens een bezoek heb gebracht aan het stoommachinemuseum samen met mijn vriendin, die het zelfs erg leuk vond nadat ik er de basis van de stoommachine had uitgelegd.

Helaas vond ik de machines daar zo leuk, en trok het me zo erg dat ik toch weer een beetje ben rond gaan neuzen hier en daar op internet, en het eigenlijk toch wel leuk zou vinden om een hobby machientje te kopen of te maken. Ik vind het alleen erg jammer dat de apparaten nogal aan de prijzige kant zijn, aangezien ik nog een andere hobby/werk heb wat ook erg veel geld kost, en ik niet echt kan zien wat ik met een machientje kan als ik het aan zou kopen.

Vandaar mijn vraag. Zijn er hier mensen die miniatuur machines, of normale kleine stoommachines (de echte dus) ook echt ergens voor gebruiken. Dan denk ik aan een werkplaats met een boormachine, slijpmachine etc. of een wilesco machientje wat stroom verzorgt voor een gloeilamp, of een kleine ventilator aandrijft.

Als het even kan zouden foto’s erg leuk zijn!

Bedankt,

Micha

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven