Gereedschapsslijpmachine

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Gereedschapsslijpmachine

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 16)
  • Auteur
    pcfil
    Deelnemer

Hallo,

zijn er hier mensen aanwezig die de gereedschapsslijpmachines (waarvan de tekeningen hier te koop op de site) al gebouwd hebben ? Indien ja wat is jullie ervaring ermee, welke frezen en boren kan u er allemaal mee slijpen, …

Voor ik de tekeningen aanschaf wil ik toch graag weten of de machine zijn nut kan bewijzen.

Groeten

ben van plan zaterdag a.s het tekeningen pakket te kopen

groet

Bert

bobby
    Deelnemer

Hallo

is dit plan van de gereedsschapslijpmachine geschikt voor frezen en boren.

En waar staat die juist op de site om aan te kopen.

groetjes

Eddy

west.vlaanderen

Lukylus
    Deelnemer

Hello

Ik sta op het punt om de tekeningen te kopen voor de boor en frees slijpmachine, toch eerst had ik willen weten of er iemand deze tekeningen al bezit en of het haalbaar is als hobbyist deze slijpmachine te maken. Ik heb een draaibank, freesbank, lasagregaat, oxy en acetyleen flessen enz..

mijn dank bij voorbaat MVGr.

Zore
    Deelnemer

Lukylus wrote:

Hello

Ik sta op het punt om de tekeningen te kopen voor de boor en frees slijpmachine, toch eerst had ik willen weten of er iemand deze tekeningen al bezit en of het haalbaar is als hobbyist deze slijpmachine te maken. Ik heb een draaibank, freesbank, lasagregaat, oxy en acetyleen flessen enz..

mijn dank bij voorbaat MVGr.

Een man in uw omgeving, dat moet Vlaanderen zijn.., heeft (uit het hoofd) een website over modelschepen en dacht ook/weet zeker gereedschap slijpen. Mogelijk zijn er forumleden met een link naar deze website..!

Foden_sam
    Deelnemer

Wellicht wordt hier bedoeld de site van Wilfried Vermeire: http://users.skynet.be/modelbouw.wilfried/

Hij heeft op zijn site een topic over het slijpen van frezen. Succes er mee.

Lukylus
    Deelnemer

Bedankt Sam

Het is nog niet wat ik zoek van slijpmachine. maar toch een zeer interessante site,heb er al veel van opgestoken en ga deze ook blijven volgen. Nogmaals dank

dunlop
    Deelnemer

een van mijn laaste winter bouw projecten is een frezenslijpmachine , daar was bij mij grote nood aan daar ik de laaste jaren een hele hoop botte frezen had liggen en ik steeds maar met de losse vuist deze ging slijpen en het moeilijkste was ze juist naslijpen zodat de beide of meerdere snijvlakken juist waren ,maar ja je weet hoe het gaat in onze hobby ,je wil het voornamelijk zelf doen en als metaalragger moet je er toch eens aan beginnen om zo een machine te bouwen ,dus na lang zoeken en alles uitdokteren op het internet van wat er al gebouwd was door andere hobbyisten een ruwe schets gemaakt dus niet van het plan zoals hier op de site staat ,maar zelf geschetst in de richting van de tinker van op het internet en er maar aan begonnen ,de machine staat nu nog tegen een slijpmolen aan op een houten plank (proefopstelling )wat ik in de volgende maanden nog ga veranderen is van hout naar een metalen bassis

en ook de slijpmolen ga ik vervangen door een zelfbouw slijpas die ik op zijn beurt ook nog eens in alle richtingen kan bewegen en roteren om de machine nog meer andere slijp mogelijkheden te geven aan andere tools.

ik heb nu bijna al mijn frezen geslepen op de proefopstelling en ik ben er zeer tevreden over , frezen snijden terug zoals nieuw ,het is een mooi projectje waar ik tot nu toe al veel plezier aan heb gehad en nog aan zal beleven en wat ik zeker nog zal kunnen verbeteren kwa gradeninstellingen enz ,en om op de vraag van sommige leden hierboven te antwoorden met een draaibank en freesmachine met de nodige gereedschappen is een frezenslijper zelf zeker goed te maken .

[img]http://img514.imageshack.us/img514/6977/img2815uy1.th.jpg[/img]

[img]http://img514.imageshack.us/img514/5180/img2816pp1.th.jpg[/img]

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven