Gezina – Gea 3 1/2" Smalspoorlok.

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Gezina – Gea 3 1/2" Smalspoorlok.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Foks Peter
    Deelnemer

Hallo daar,

Afgelopen zondag heb ik een compleet pakket ketel-onderdelen van de in 1979 uitgebrachte NVM tekeningen 20.20.020 smalspoorlok Gezina, over kunnen nemen

Hier een plaatje van de achterplaat buitenvuurkist. (zie afb)

Deze is zoals op de foto te zien is, niet omgeslagen om een mal, maar opgebouwd uit een TIG gelaste rand aan de achterplaat.

Wie kan me vertellen of deze werk methode is toegestaan, voordat ik het geheel ga solderen en de ketel door de veiligheidscommissie afgekeurd gaat worden.

Of wat ik nog veel belangrijker vind, is dit een veilige methode om dit onderdeel te maken, als de ketel ploft en ik krijg een stuk tegen m`n potje ben ik natuurlijk klaar, vandaar eerst maar even informeren.

Zijn er verder nog bouwers die deze leuke smalspoorlok aan het bouwen zijn??

Ik zou graag in contact komen en dan alle veranderingen die deze lok heeft doorgemaakt eens onder de loep nemen (ik heb hier een multomap vol met artikelen uit de NVM rond de jaren 80…….

Groeten Peter Foks

[img]http://www.foxmodelbouw.nl/Achterplaat-buitenvuurkist.jpg[/img]

Rob
    Deelnemer

Beste heer Foks,

Ik denk dat u het beste contact op kunt nemen met een van de keurmeesters. U kunt dan een afspraak met hem maken en de ketel door hem laten bekijken voor dat u verder gaat met de bouw.

De namen en adressen van de keurmeesters staan op deze site.

Zie hoofdmenu > veiligheid > ketelkeuradressen.

Vriendelijke groet,

Rob :D

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven