Gezocht Koperenbuis BR 64

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    rober10no
    Deelnemer

Wie o wie heeft er een koperenbuis van 125 X 130 X 400 te koop of ….? Het is bedoeld voor de ketel te bouwen van de 5″BR 64.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

grt Robertino

Roy Wilms
    Deelnemer

Ik kan aan buis van 135x5mm komen als je interesse hebt?

Roy

datema
    Deelnemer

Roy,

Indien je een andere maat buis neemt,moet je toch de maatvoering van de gehele ketel aanpassen?

vr.groet,

evert.

datema
    Deelnemer

Niet om het een of het ander,maar ik zit in dezelfde positie,dat ik straks een stuk buis nodig ben voor eenzelfde br 64.

vr.groet,

evert.

Roy Wilms
    Deelnemer

Nou, op dit moment kon mijn leverancier de door jullie gevraagde buis niet leveren. (fabrieken maken niet dagelijks zulke buizen, en dus ben je afhankelijk van de verkrijgbaarheid.).

Misschien zijn ze wel af te draaien naar 133×4?

Roy

G.v.W
    Deelnemer

Beste Roy,

Dat afdraaien van de buis is ook een optie waar ik aan denk .

Dan wil ik hem afdraaien naar 131, dan wordt de maat 131x125x3,

Deze maat is goed aantepassen naar de tekening.

Moet even kijken of dit technisch haalbaar is.

Heikens
    Deelnemer

G.v.W wrote:

Dat afdraaien van de buis is ook een optie waar ik aan denk .

Ook ik ben al enige tijd op zoek naar een koperen buis voor de BR64 in 5″. Ik kan komen aan 133 x 4 mm (133/125), echter nog niet besteld omdat je dan meer materiaal (=duur roodkoper) koopt dan echt nodig is. Ook het gewicht zal hoger zijn. De oorspronkelijke wanddikte volgens tekening is 2,5 mm (130/125). Ik heb de keteltekening inmiddels aangepast naar 133 mm en geconstateerd dat er niet al te veel problemen zullen ontstaan met aansluitingen, appendages, etc. Rookkamer en ketelfront moet ik nog bekijken.

Wat ik me afvraag is of het NVM ketelkeur vervalt c.q. opnieuw aangevraagd moet worden bij wijzigingen aan de goedgekeurde tekening?

Met vriendelijke groet,

Rob

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven