Gezocht: Messing/staal buis van 60×59

De nieuwste berichten Forums Stomertjes Te koop gevraagd Gezocht: Messing/staal buis van 60×59

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Erik.B
    Deelnemer

Te koop gevraagd:

Messing of staal buis van 60 met want dikte van 0,5mm

Lengte: minimaal 220mm

( Heb eerlijk gezegd geen idee of dit wel bestaat deze afmeting)

Wie o wie heeft stukje liggen???

Erik

pfb
    Deelnemer

Moi Erik,

Als het materiaal als bekleding van je lok ketel moet dienen, kun je beter ( goedkoper-gemakkelijker ) van plaat iets buigen. Als je daarvoor een pijpenwalsje nodig bent moet je maar eens langs komen.

Een alternatief kan zijn dat je een pijp vindt die een dikkere wand heeft en die je dan afdraaid. Daar zijn dan ook weer hulpmiddelen voor.

Groetjes Peter

Erik.B
    Deelnemer

Moi Peter

Het is inderdaad voor ketel mantel bedoelt. Ik HAD een stukje messing plaat en ben wezen rollen op mijn rol bankje. Op een of andere manier zijn de uiteinden uit geplooid :S. Dus soort van conisch. Heel erg jammer en het was mijn laatste stukje :(

In de beschrijving van mijn NS3400 word er gesproken over een buis van deze afmeting….

Het word nog maal proberen dus.

Zou het beter gaan met een stuk staal plaat? De rookkast heb ik wel van staal plaat gemaakt en zelfs met de hand gebogen om een andere diameter buis.

Groetjes

Erik

gerard
    Deelnemer

Beste Erik,

Ik heb mijn mantel van 0.5 mm messing plaat gemaakt.

Ik heb deze gerold om een stuk buis van rond 40 zodat er een ronding in komt.

Deze ronding hoeft niet precies zoals de ketel te zijn, want de ketel banden zetten

het wel mooi in positie. Als ketel isolatie heb ik hoedenvilt gebruikt.

Overigens heb ik het stuk om de vuurkist apart gemaakt en de overlapping zit onder

een ketel band.

Hoe is het trouwens met je pop veiligheid?

Ik heb ze er ook op. ze zien er wel anders uit.

Ik had het zelfde probleem en ben toen bezig geweest met

de stamper diameter. Het is engelen werk, maar geduld loont de moeite.

Hij gaat nu helemaal niet dicht?

Dan haal je een honderdste in diameter ervan af. Dan ga je weer proberen.

Dit herhaal totdat de terugslag streeds minder wordt.

Als je terugslag van 1 bar Stop je. je moet uitkijken, want iets te veel eraf en je hebt weer

een gewone snotterende veiligheid. Dit wat ik schrijf heb ik uit onderdook het es en artikel van jan jager uit australië. Als ik tijd heb zoek ik het wel eens op en gooi ik het bij je door de bus.

Misschien heb ik ook nog wel wat materiaal voor je.

Groeten gerard

Erik.B
    Deelnemer

Ben voorzien van messing plaat, en mantel is bijna af. Dus dit topic mag weg ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven