Gladdraaien

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #452
    norwin
    Deelnemer

    Hallo ik heb gisteren een nieuwe draaibank gekocht.

    Nu het volgende als ik een stukje rond af wil draaien dan is dit niet helemaal glad. :twisted:

    Wat doe ik verkeerd, te hoge of te lage snelheid of is de aanzet gewoon te groot

    Alvast bedankt. :D

    #4013
    Sander
    Deelnemer

    Wat voor materiaal ben je aan het verspanen?

    #4014
    Beunhaas102
    Deelnemer

    Wat voor materiaal is het? Wat voor diameter is het? Wat voor beteil gebruik je? Wat voor toerental gebruik je? Hoeveel zet je de beitel voor? Staat de beitel netjes op centerhoogte? Wat voor draaibank is het? Voed je handmatig of automatisch?

    Kan je iets duidelijker zijn? :wink:

    #4015
    Roy Wilms
    Deelnemer

    Ik denk dat je bij je snedes te weinig materiaal afneemt. Dit komt niet ten goede van de oppervlakteruwheid.

    Roy

    #4016
    norwin
    Deelnemer

    Hoi het is gewoon messing en ik draai met een beitel met wisselplaatjes.

    De diameter is 20 mm en ja de beitel staat netjes op hoogte.

    Wat bedoel je precies met ‘hoeveel zet je de beitel voor”

    Het toerental is ongeveer 600 en ik ben zowel handmatig als automatisch aan het experimenteren.

    Het apparaatje is net nieuw, even kennismaken zeg maar.

    #4017
    Mark2007
    Deelnemer

    gebruik je olie ?

    #4018
    duyster
    Deelnemer

    Messing, met wisselplaatjes zou een goed resultaat moeten geven.

    Stomme vraag misschien, draait de bank wel de goede kant op?

    #4019
    norwin
    Deelnemer

    Ja ook nog ben een beetje aan het experimenteren gegaan en het wordt al beter.

    Groet Norwin

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven