Goedkoper hardsoldeersetje dan de wegwerp flessen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Goedkoper hardsoldeersetje dan de wegwerp flessen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Eddy
    Deelnemer

Dag,

Zou ik de brander van mijn setje kunnen gebruiken met propaan (je standaard grijze fles voor de barbeque) en perslucht (compressor)?

Groeten,

Eddy

val
    Deelnemer

Hallootjes, propaanfles via ontspanner , darm naar brander vrij simpel.( controle lekken met zeepsop)

zuurstof, Compressor naar brander…? de lucht moet wel droog en echt zuiver zijn! : ontploffings gevaar! Alternatief huurkoop bv 6kg zuurstof-fles: waarborg 80 euro vulling 18 euro extra kopen: druk/drukregelaar (leeg tegen vol inruilen voor 18eur of fles inleveren= 80euro terug) mvg

pfb
    Deelnemer

Ook ik heb eens gekeken naar een soldeerbrander die op lucht werkt. Eerst moet je bedenken welke druk de 100% zuurstof heeft, dan zit je met het probleem dat lucht maar 20% zuurstof bevat.

Na een aantal sproeiers te hebben gemaakt heb ik het idee voorlopig maar laten varen. Het is niet gelukt eenzelfde vlam te krijgen als met 100% zuurstof. Misschien is er goede oplossing, ik hoor het graag.

Peter

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven