hardsolderen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #1533
    Wim
    Deelnemer

    Ik ben bezig met het bouwen van de LEX stoommachine. Mijn vraag is: wat zijn de beste manieren van verbinden, eerst de te solderen delen bedekken met zilversoldeer dan op elkaar leggen en dan verhitten zodat ze samensmelten, of de delen in smeren met flux en dan samenstellen en dan verhitten en zilversoldeer toevoegen zodat het er tussen loopt.

    m.v.g. wim

    #10581
    john
    Deelnemer

    Altijd gaan voor het laatste,

    delen insmeren met flux, vastzetten/klemmen, dan verhitten en zilver toevoegen.

    Dit spaart je dure zilversoldeer en het komt zoveel mogelijk op de plaats waar het moet zitten.

    #10582
    pfb
    Deelnemer

    John heeft het uitstekend verwoord. Als beginner is het soms raadzamer een draadje zilversoldeer op de te solderen plaats te leggen. Het wordt dan vaak goedkoper, er komt dan geen dikke klodders op te liggen. Dit pas ik ook wel toe als er op een moeilijk bereikbare plaats gewerkt moet worden.

    Oefening baat kunst, veel plezier Wim.

    #10583
    Wim
    Deelnemer

    beste mensen, hartelijk bedankt voor het advies over hoe te hardsolderen. Het is uitstekend gelukt, zilversoldeer vloeide mooi.

    groeten wim

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven