HBM ,Schaublin ,Emco , Tos , of toch maar een WABECO

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek HBM ,Schaublin ,Emco , Tos , of toch maar een WABECO

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Wabeco

Het valt mij op dat in de draaibank discussie het merk WABECO eigenlijk niet voorkomt . Het leuke is dat , niet om het nog ingewikkelder te maken , de onderdelen in verweggistan gemaakt worden maar in Duitsland in elkaar gezet . Wie werkt er met een Wabeco , of heeft hier ervaring mee, en wil hier iets zinnigs over zeggen .

Rens ” Velocette ” van Woudenberg[/i]

Beunhaas102
    Deelnemer

Er zitten er een paar op CNCzone.nl, en die zijn er volgens mij wel content over.

H. van Uffelen
    Deelnemer

Zelf gebruik ik al jaren een freesbankje van Wabeco 1200E speling vrij en de spindels zijn erg nauwkeurig.

mvg

Herman

YuriW
    Deelnemer

Ook ik ben me aan het orienteren op een nieuwe machine en twijfel ook tussen Wabeco, HBM, Jet of Optimum. In mijn geval gaat het om een freesbank.

Ik heb de machines allemaal al eens bekeken en de afwerking en kwaliteit van de Wabeco spraken me erg aan. Of hij daarmee zijn drievoudige prijs ook echt waard is weet ik niet (tov vergelijkbare Chinees)

Wat mij wel erg op viel was dat je voor die hoge prijs een totaal kale machine krijgt. In geval van een freesbank; Geen fijnafstelling op de pinole en geen dubbel-werk (tandwielreductie). Die ga ik zeker missen. Overige (plastic) opties op de Chineese machinens zijn wel misbaar.

Ook vraag ik mij af of de huidige Chinese machines echt zo inferieur zijn. Als je er gewoon netjes mee om gaat kunnen ze best lang mee gaan met ons hobby-gebruik.

Ik ben ook benieuwd naar gebruikerservaringen en echte voor -en nadelen van de div machine.

grtz,

YuriW

p.s. Mijn huidige machine is te koop. Voor geinteresseerden:

http://link.marktplaats.nl/308867240

Beunhaas102
    Deelnemer

Hmm, ik ben eens wezen kijken en zag op de site dat zo’n apparaat 4 á 6 duizend euro moet kosten, en dat vind ik nogal een kapitaal.

Voor een dergelijk bedrag heb je ook een (goede gebruikte) Deckel FP-1, Macmon, Aciera, Sixis, Mikron, Schaublin of Fehlmann met een shitload aan tooling :shock:

Voorbeeldje;

http://link.marktplaats.nl/313972053

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven