Help !!!!!!! Slagfrees maken !!!!!!!! Help

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Help !!!!!!! Slagfrees maken !!!!!!!! Help

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    tiesbo
    Deelnemer

Graag zou ik met iemand in contact komen die mij helpt met het maken van een slagfrees voor het frezen van een tandwiel. Ik heb hier geen ervaring mee vandaaar. Wie O Wie wil mij helpen.

Bij voorbaat dank,

Ad

tiesbo
    Deelnemer

tiesbo wrote:

Graag zou ik met iemand in contact komen die mij helpt met het maken van een slagfrees voor het frezen van een tandwiel. Ik heb hier geen ervaring mee vandaaar. Wie O Wie wil mij helpen.

Bij voorbaat dank,

Ad

Foks Peter
    Deelnemer

Hallo daar,

Vijl of draai met een stichel aan een stukje rond zilverstaal je tandform, met het beschadigde tandwiel als formmal, vijl het ronde gedeelte exact tot de helft af zodat je goede snijhoeken krijgt, zilverstaal met groene zeep harden, dan word het niet zo zwart, koelen in olie.

Stukje rond opspannen in een houder, haaks natuurlijk op de draairichting en het frezen kan beginnen.

Zo heb ik e.e.a. al meerdere malen gemaakt…….. 😯

Groet Peter

tiesbo
    Deelnemer

Foks Peter wrote:

Hallo daar,

Vijl of draai met een stichel aan een stukje rond zilverstaal je tandform, met het beschadigde tandwiel als formmal, vijl het ronde gedeelte exact tot de helft af zodat je goede snijhoeken krijgt, zilverstaal met groene zeep harden, dan word het niet zo zwart, koelen in olie.

Stukje rond opspannen in een houder, haaks natuurlijk op de draairichting en het frezen kan beginnen.

Zo heb ik e.e.a. al meerdere malen gemaakt…….. 😯

Groet Peter

Peter,

Hartelijk dank voor je antwoord.

Misschien woon je niet zo ver bij mij uit de buurt dan kun je me mogelijk nog verder helpen.

Vr.Gr,

Ad

tiesbo
    Deelnemer

Hoi Peter,

Langs deze weg wil ik je enorm bedanken voor de uitleg die je mij gegeven hebt. Alles is prima gelukt.

Ook ben ik onder de indruk gerraakt van je mooie winkel, niet enkel geschikt voor modellen maar voor elke rechtgeaarde hobbyist.

Ad Boogaarts

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven