herstel van draaibank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen herstel van draaibank

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Anonymous
    Deelnemer

Ik ben in het bezit van een BOXFORD 4 1/2 inch Model A draaibank. Van beide tandwielen op de hoofdas die ingrijpen op die van het dubbelwerk zijn enkele tanden afgebroken. Het werkt nog wel maar doorgaan is wachten op grotere schade. Wie heeft contacten om hier iets aan te doen tegen een voor hobbyist op te brengen prijs? Ik zoek het b.v.k. in de regio zaanstreek waterland.

Anonymous
    Deelnemer

simon kaper wrote:

Ik ben in het bezit van een BOXFORD 4 1/2 inch Model A draaibank. Van beide tandwielen op de hoofdas die ingrijpen op die van het dubbelwerk zijn enkele tanden afgebroken. Het werkt nog wel maar doorgaan is wachten op grotere schade. Wie heeft contacten om hier iets aan te doen tegen een voor hobbyist op te brengen prijs? Ik zoek het b.v.k. in de regio zaanstreek waterland.

van welk materiaal moeten deze tandwielen worden ?

en welke afmetingen zijn het.

wellicht dat ik wat kan doen.

Anonymous
    Deelnemer

Er is inmddels een oplossing gevonden door oplasssen en nieuwe tanden frezen. Het materiaal is vermoedelijk gietstaal. De afmetingen zijn (steekcirkel) ca 61,5 en 100,5 mm aantal tanden resp 38 en 62.

Ik ben niet goed op de hoogte met engelse maten maar het moduul zit in de orde van grootte van 1,62 (mm)

Dank voor de reactie

simon kaper

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven