Horizontale stoommachinge naar tekeningen van J. Noks

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stationaire machines Horizontale stoommachinge naar tekeningen van J. Noks

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo allemaal

Bij de maasoeverspoorweg in Barendrecht hebben we pas geleden via via

een in aanbouw zijnde Horizontale stoommachine binnengekregen.

naar tekeningen van de NVM nr. 60.01.006 alleen het eerste blad van de serie tekeningen ontbreekt (waarschijnlijk overzicht tekening).

Kan iemand die voor ons kopieren?

Grtz KvG

Rene
    Deelnemer

Klaas van Gemerden wrote:

Hallo allemaal

Bij de maasoeverspoorweg in Barendrecht hebben we pas geleden via via

een in aanbouw zijnde Horizontale stoommachine binnengekregen.

naar tekeningen van de NVM nr. 60.01.006 alleen het eerste blad van de serie tekeningen ontbreekt (waarschijnlijk overzicht tekening).

Kan iemand die voor ons kopieren?

Grtz KvG

Hallo,

Ik weet niet of je al iets hebt, maar tekening 1 is inderdaad de samenstellings tekening + de maten van de aanvoer en afvoer stomp + een tekening van de afstelmal voor het excentriek.

Ben zelf ook (weer) bezig met dit model.

M.vr.gr.

Rene

ewapenaar
    Deelnemer

Beste Klaas,

in het handboek modelstoommachines van Joop Oegema en Rob van Dort staat de Noks machine beschreven inclusief de samenstelling en de onderdeel tekeningen. Tevens is er bouwbeschrijving aanwezig. Het boek is onlangs (2005) de 4e oplage in gegaan en is denk ik bij boekhandel van de Moosdijk nog wel verkrijgbaar: isbn 90-809343-1-3. Zie http://www.moosdijk.com

Dit boek is een must voor iedere (model)stoom liefhebber. Het is een prachtige luxe uitgave voor maar 39,95

MvrGr,

Erik Wapenaar

Hallo

Ik heb het boek bij een collega modelbouwer geleent en heb de tekeningen gekopieerd.

Rene als je foto’s van je model in aanbouw heb zou je die dan eventueel kunnen plaatsen, of doormailen naar tutormailgroep2@gmail.com?

Grtz KvG

Rene
    Deelnemer

Hallo

Ik heb het boek bij een collega modelbouwer geleent en heb de tekeningen gekopieerd.

Rene als je foto’s van je model in aanbouw heb zou je die dan eventueel kunnen plaatsen, of doormailen naar tutormailgroep2@gmail.com?

Grtz KvG

Hallo Klaas,

Dus je bent al voorzien :D .

ik zal binnenkort eens wat foto’s maken. Maar ik ben zo hier en daar wel op kleine puntjes van de tekeningen afgeweken.

M.vr.gr.

Rene

Huuk Huisen
    Deelnemer

Hallo Klaas,

Ik heb de “Noks” machine een paar maanden geleden voltooid en ik heb wel een paar foto’s van de bouw gemaakt. Kan ik wel mailen als je dat wilt. Ik ben ook her en der van de tekening afgeweken. Soms kloppen er ook wat dingen niet. Maar het was leuk om te bouwen. Het is mijn eerste model uit stafmateriaal na de Stuart 10V.

Huuk Huisen

Rene wrote:

Hallo

Grtz KvG

Hallo Klaas,

ik zal binnenkort eens wat foto’s maken. Maar ik ben zo hier en daar wel op kleine puntjes van de tekeningen afgeweken.

M.vr.gr.

Rene

Huuk Huisen
    Deelnemer

Hallo Klaas,

Ik heb de “Noks” machine een paar maanden geleden voltooid en ik heb wel een paar foto’s van de bouw gemaakt. Kan ik wel mailen als je dat wilt. Ik ben ook her en der van de tekening afgeweken. Soms kloppen er ook wat dingen niet. Maar het was leuk om te bouwen. Het is mijn eerste model uit stafmateriaal na de Stuart 10V.

Huuk Huisen

Rene wrote:

Hallo

Grtz KvG

Hallo Klaas,

M.vr.gr.

Rene

Rene
    Deelnemer

Huuk Huisen wrote:

Hallo Klaas,

Huuk Huisen

Rene wrote:

Hallo

Grtz KvG

Hallo Klaas,

M.vr.gr.

Rene

De mijn loopt nu ook op lucht. Alleen de voedingspomp heb ik nog niet gemaakt. Dit doe ik denk ik nog wel, maar ik wilde hem eerst eens zien/horen lopen :D .

Dat er hier en daar wat foutjes in de tekening staan is dus niet alleen volgens mij dus.

Het is/was in iedergeval een leuk projectje. Ook ik zal zoals ik al zei een paar foto’s maken.

M.vr.gr.

Rene

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven