De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Stationaire machines › Horizontale stoommachinge naar tekeningen van J. Noks
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 5 maanden geleden door
Rene.
- AuteurBerichten
- 13 november 2006 om 16:37 #270
Klaas van Gemerden
DeelnemerHallo allemaal Bij de maasoeverspoorweg in Barendrecht hebben we pas geleden via via
een in aanbouw zijnde Horizontale stoommachine binnengekregen.
naar tekeningen van de NVM nr. 60.01.006 alleen het eerste blad van de serie tekeningen ontbreekt (waarschijnlijk overzicht tekening).
Kan iemand die voor ons kopieren?
Grtz KvG
19 november 2006 om 23:39 #2640Rene
DeelnemerKlaas van Gemerden wrote:Hallo allemaal
Bij de maasoeverspoorweg in Barendrecht hebben we pas geleden via via
een in aanbouw zijnde Horizontale stoommachine binnengekregen.
naar tekeningen van de NVM nr. 60.01.006 alleen het eerste blad van de serie tekeningen ontbreekt (waarschijnlijk overzicht tekening).
Kan iemand die voor ons kopieren?
Grtz KvG
Hallo,
Ik weet niet of je al iets hebt, maar tekening 1 is inderdaad de samenstellings tekening + de maten van de aanvoer en afvoer stomp + een tekening van de afstelmal voor het excentriek.
Ben zelf ook (weer) bezig met dit model.
M.vr.gr.
Rene
20 november 2006 om 10:04 #2641ewapenaar
DeelnemerBeste Klaas, in het handboek modelstoommachines van Joop Oegema en Rob van Dort staat de Noks machine beschreven inclusief de samenstelling en de onderdeel tekeningen. Tevens is er bouwbeschrijving aanwezig. Het boek is onlangs (2005) de 4e oplage in gegaan en is denk ik bij boekhandel van de Moosdijk nog wel verkrijgbaar: isbn 90-809343-1-3. Zie
http://www.moosdijk.com Dit boek is een must voor iedere (model)stoom liefhebber. Het is een prachtige luxe uitgave voor maar 39,95
MvrGr,
Erik Wapenaar
21 november 2006 om 21:53 #2642Klaas van Gemerden
DeelnemerHallo Ik heb het boek bij een collega modelbouwer geleent en heb de tekeningen gekopieerd.
Rene als je foto’s van je model in aanbouw heb zou je die dan eventueel kunnen plaatsen, of doormailen naar
tutormailgroep2@gmail.com ?Grtz KvG
22 november 2006 om 23:37 #2643Rene
DeelnemerKlaas van Gemerden wrote:Hallo
Ik heb het boek bij een collega modelbouwer geleent en heb de tekeningen gekopieerd.
Rene als je foto’s van je model in aanbouw heb zou je die dan eventueel kunnen plaatsen, of doormailen naar
Hallo Klaas,
Dus je bent al voorzien
.ik zal binnenkort eens wat foto’s maken. Maar ik ben zo hier en daar wel op kleine puntjes van de tekeningen afgeweken.
M.vr.gr.
Rene
10 december 2006 om 00:05 #2644Huuk Huisen
DeelnemerHallo Klaas, Ik heb de “Noks” machine een paar maanden geleden voltooid en ik heb wel een paar foto’s van de bouw gemaakt. Kan ik wel mailen als je dat wilt. Ik ben ook her en der van de tekening afgeweken. Soms kloppen er ook wat dingen niet. Maar het was leuk om te bouwen. Het is mijn eerste model uit stafmateriaal na de Stuart 10V.
Huuk Huisen
Rene wrote:Klaas van Gemerden wrote:Hallo
Ik heb het boek bij een collega modelbouwer geleent en heb de tekeningen gekopieerd.
Hallo Klaas,
Dus je bent al voorzien
.ik zal binnenkort eens wat foto’s maken. Maar ik ben zo hier en daar wel op kleine puntjes van de tekeningen afgeweken.
M.vr.gr.
Rene
10 december 2006 om 00:08 #2645Huuk Huisen
DeelnemerHallo Klaas, Ik heb de “Noks” machine een paar maanden geleden voltooid en ik heb wel een paar foto’s van de bouw gemaakt. Kan ik wel mailen als je dat wilt. Ik ben ook her en der van de tekening afgeweken. Soms kloppen er ook wat dingen niet. Maar het was leuk om te bouwen. Het is mijn eerste model uit stafmateriaal na de Stuart 10V.
Huuk Huisen
Hallo Klaas,
Dus je bent al voorzien
M.vr.gr.
Rene
10 december 2006 om 00:15 #2646Rene
DeelnemerHuuk Huisen wrote:Hallo Klaas,
Ik heb de “Noks” machine een paar maanden geleden voltooid en ik heb wel een paar foto’s van de bouw gemaakt. Kan ik wel mailen als je dat wilt. Ik ben ook her en der van de tekening afgeweken. Soms kloppen er ook wat dingen niet. Maar het was leuk om te bouwen. Het is mijn eerste model uit stafmateriaal na de Stuart 10V.
Huuk Huisen
Hallo Klaas,
Dus je bent al voorzien
M.vr.gr.
Rene
De mijn loopt nu ook op lucht. Alleen de voedingspomp heb ik nog niet gemaakt. Dit doe ik denk ik nog wel, maar ik wilde hem eerst eens zien/horen lopen
.Dat er hier en daar wat foutjes in de tekening staan is dus niet alleen volgens mij dus.
Het is/was in iedergeval een leuk projectje. Ook ik zal zoals ik al zei een paar foto’s maken.
M.vr.gr.
Rene
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.