Info Gezocht 4F 0-6-0 Loc (& NS 3400)

De nieuwste berichten Forums Locomotieven en spoorse zaken Spoor 1 Info Gezocht 4F 0-6-0 Loc (& NS 3400)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Erik.B
    Deelnemer

Hallo!

Ik ben op zoek naar wat informatie over een 4F 0-6-0 Johnson locomotief voor spoor 1. De tekeningen weet ik al te vinden maar er staat verder niet bij hoe hij gestookt is. Er word ook beschreven dat de wielen gegoten worden. Is er ergens in Nederland een bedrijf of particulier die dat kan doen? en is dat erg aan de dure kant? Verder wil ik nog Engelse personen rijtuigen maken maar de tekeningen daar van weet ik niet te vinden.

http://www.gaugeone.org/project.htm

Verder ben ik bezig met de bouw van de Dacre en is bijna af. ik heb de cilinders getest op lucht druk, maar er ontsnapt veel teveel lucht. er moeten nog O-ringetjes in maar waar vind ik die. Modelbouw atelier Apeldoorn heeft niet de juiste maten. Vloeibare pakking is dat ook te gebruiken voor de cilinder deksels?

alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Erik Bos (17)

(Wijziging: Ik wil graag ook wat info over de NS 3400 voor spoor 1 )

Beunhaas102
    Deelnemer

Ben je voor de O-ringen al naar een technische groothandel (Lasaulec oid.)? Deze zou zoiets dergelijks toch wel moeten hebben denk ik, misschien direct een Viton o-ring nemen.

Anders zal zoeken op google naar ‘Viton’ of ‘Viton o-ring’ je waarschijnlijk ook wel een adresje opleveren.

Frits
    Deelnemer

Hi Erik,

Vertel eens:

Zoek je tekeningen van de orginele rijtuigen of van een model in schaal 1 op 32?

Moeten het rijtuigen zijn van de LMS?

En dan nog even uit welke periode of wat voor model?

Zelf ben ik fan van de GWR en bezit daarvan een flink aantal boeken met gegevens. Alles gevonden op E-bay UK. ­čśë

groetjes Frits

Erik.B
    Deelnemer

Hallo Frits!

Ik zoek inderdaad rijtuigen op schaal 1:32.

LMS of GWR maakt niet zo veel uit.

ongeveer tussen 1910 en 1930.

Model; 1e klas?

Wat staat er een en ander in uw boeken?

Groeten

Erik

Henny Scheele
    Deelnemer

Hallo Erik,

De F4 0-6-0 loc is voor wat betreft de hoofdmaten vrijwel gelijk aan de

NS 3400. Deze locomotief is ontworpen en beschreven door Jos Verouden

in de Stoom Special nr.6 uitgegeven door de stoomgroep Holland. Wel-licht is het een idee om deze beschrijving ook aan te schaffen. Er staan vele nuttige aanwijzingen betreffende de bouw in. Ook is daarin aangegeven welke gietwielen er gebruikt moeten worden. Deze zijn te bestellen bij Rob Sauerbier in Zierikzee. Je moet wel rekenen op een prijs van ca. 10 Euro per stuk. Er zitten zes wielen onder de loc, maar je doet er verstandig aan zeven stuks te bestellen voor het geval er iets mis gaat.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt,

Henny

Erik.B
    Deelnemer

Henny Scheele wrote:

Hallo Erik,

in de Stoom Special nr.6 uitgegeven door de stoomgroep Holland. Wel-licht is het een idee om deze beschrijving ook aan te schaffen. Er staan vele nuttige aanwijzingen betreffende de bouw in. Ook is daarin aangegeven welke gietwielen er gebruikt moeten worden. Deze zijn te bestellen bij Rob Sauerbier in Zierikzee. Je moet wel rekenen op een prijs van ca. 10 Euro per stuk. Er zitten zes wielen onder de loc, maar je doet er verstandig aan zeven stuks te bestellen voor het geval er iets mis gaat.

Henny

Hallo Henny

maakt Rob Sauerbier ook wielen als ik de maten toe stuur?

Zou dat dan meer kosten?

Erik.B
    Deelnemer

Beunhaas102 wrote:

Ben je voor de O-ringen al naar een technische groothandel (Lasaulec oid.)? Deze zou zoiets dergelijks toch wel moeten hebben denk ik, misschien direct een Viton o-ring nemen.

Anders zal zoeken op google naar ‘Viton’ of ‘Viton o-ring’ je waarschijnlijk ook wel een adresje opleveren.

Hallo Beunhaas

Met O-ringen bedoel ik ook viton O-ringen :P

Ik heb bij gereedschap winkel en RC modelbouw winkel gevraagd. Echter hadden ze nooit van viton gehoord. Daar was ik erg verbaast over.

Ik ben maar verder gaan zoeken op het internet en ik vond Erik’s Servicecenter in Leek. Ik zag dat hij ook een ander aan afsluit ringen had. Ook andere merken dan Viton┬« die tegen +260 C kan. Ik denk dat ik daar maar eens achter aan ga.

Bedankt voor je advies.

Erik.B

Anoniem
    Inactief

Erik.B wrote:

Henny Scheele wrote:

Hallo Erik,

Henny

Hallo Henny

maakt Rob Sauerbier ook wielen als ik de maten toe stuur?

Zou dat dan meer kosten?

Voor zover ik weet maakt Sauerbier ze niet zelf, maar bestelt hij ze ook gewoon ergens anders. Ik zou eerst eens kijken of hij niet gewoon standaard wielen heeft voor jouw loc :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven