Injector

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Auteur
    d.knobbe
    Deelnemer

Als bouwer van een 023 3,5INCH valt het mij op dat modelbouwers bijna alles zelf kunnen maken.

Het enige wat ik in allerlei modelbouwbladen nog nooit tegen ben gekomen, is de bouw van een injecteur.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er tekeningen of schetsen van? Ik zou dat graag willen weten.

NB de 23 is klaar op de injecteur na.

Mvgr D.Knobbe

De mensen die in Nederland zelf ”goed” werkende injecteurs maken zijn geloof ik op één hand te tellen.

In Engeland is er wel het een en ander aan lektuur over het maken van injecteurs te krijgen.

zoek maar eens op steam injector oid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Injector” class=”bbcode_url”>http://en.wikipedia.org/wiki/Injector

In de modelbouwer of/en onderstoom is er ook wel eens het een en ander geschreven over injecteurs maar ik zou zo niet weten welke jaargangen oid.

Alex
    Deelnemer

Er heeft lang geleden wel eens een artikel in O.S. gestaan, ik dacht ergens in de blauwe delen uit de 80er jaren. Ik ben bezig om gegevens te verzamelen teneinde een injecteur voor mijn wals te maken, o.a. uit de ME. Verder schijnt het allemaal heel nauw te luisteren wil de injecteur goed werken, zo moet je zelf ruimers maken voor de venturies. Op mijn Juliet 3,5″ heb ik goede ervaringen met een Cashmore injecteur, deze is tot nu toe betrouwbaarder dan de aspomp.

groeten Alex

john
    Deelnemer

Ik heb in mijn jaargangen van Model Engineer de complete beschrijving voor het zelf maken van injecteurs staan, geschreven door de heer Lauri.

Ik zal het op moeten zoeken maar ik heb het zeker weten.

wie niet opziet tegen het maken van zeer nauwkeurige ruimers kan zelf injecteurs maken.

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

d.knobbe
    Deelnemer

john wrote:

Ik heb in mijn jaargangen van Model Engineer de complete beschrijving voor het zelf maken van injecteurs staan, geschreven door de heer Lauri.

Ik zal het op moeten zoeken maar ik heb het zeker weten.

wie niet opziet tegen het maken van zeer nauwkeurige ruimers kan zelf injecteurs maken.

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden.

Dat zou mooi zijn, ik woon trouwens vlak bij, Nuenen

john
    Deelnemer

d.knobbe wrote:

Dat zou mooi zijn, ik woon trouwens vlak bij, Nuenen

Dan hebben we elkaar een paar geleden al eens ontmoet.

Ik ben 1 keer bij u langs geweest om eens kennis te maken.

destijds woonde ik ook in Nuenen.

john
    Deelnemer

zelf maken is natuurlijk erg leuk.

maar als je zeker wil zijn van een goed werkende injecteur, gewoon eentje bestellen in engeland, er zijn genoeg websites waar ze je kunt bestellen.

en dat is aanzienlijk goedkoper als via de handel in Nederland.

Jeroen
    Deelnemer

Ha John,

Heb een suggestie voor zo’n website?

Jeroen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven