Internationale Stoomdag, 8 november 2008

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Evenementen Internationale Stoomdag, 8 november 2008

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    ArnoldS
    Deelnemer

Hallo stoomluitjes,

Ook zo genoten van de Internationale stoomdag in de Rijnhal te Arnhem? Nou, ik wel! Het was er gezellig druk. Er was veel te zien en dacht te zien dat de kwaliteit van de afwerking steeds hogere niveaus weet te bereiken. Er siste van alles, warme ketels, een luidruchtige scheepshoorn deed de oorvliezen pijn, ik schrok me een hoedje toen een van de rondrijdende stoomlocs afblies wegens te veel aan stoom, maar ik heb precies de gereedschapjes gevonden die ik nu even nodig had. Lekker struinen door de spulletjes van de handel, kortom voor mij een geslaagde dag!

Zijn er misschien meer forumleden hier geweest? Heb je wat gekocht? Laat ons ook deelgenoot zijn van je belevenissen hier…

Vriendelijke groeten,

Alex
    Deelnemer

Uiteraard was ik er ook met Rode Paulien. Veel mensen vroegen waarom zij niet onder stoom was. Het antwoord is simpel ik ben nog niet zover, vóórdat je met een machine op een evenement mag draaien moet zij eerst de z.g stoomproef afleggen waarbij één van onze keurmeesters controleert of de veiligheden naar behoren werken. Hoewel ik er dichtbij zit is dat nog niet gereed.

Verder heb ik zojuist de foto’s online gezet, meestal ben ik daarmee sneller maar gezien de drukte op mijn werk heb ik momenteel niet veel zin om ’s avonds wéér achter het scherm te zitten, ik ben dan liever in de werkplaats. bij deze: http://www.miniatuurstoom.nl//index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=34

Groeten Alex

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven