klinknagel vraag

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen klinknagel vraag

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    henkie
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben sinds kort de tekeningen van de GEA aan het bestuderen en kom daarin de volgende opmerking tegen: Frame klinken met 2 mm nagels

Vragen

1) Wat is een typische steek die hierbij hoort? Als ik foto’s van andere modellen bekijk zo rond de 10 mm. Waar kan ik in het algemeen iets vinden van verhouding steek / nagel diameter?

2) Weet iemand een adres voor zulke nagel? (ik weet alleen king microsrews die alleen koperen nagels heeft)

3) Voor als ik nagels zelf moet maken : Weet er iemand een adres voro 2mm ijzer? (in het ergste geval worden dat gewoon bewerkte spijkers)

4) Wat is de bijbehorende kopgeometrie (dus: hoe hoog is de bolvorm / wat is de boldiameter to.v. de diameter)?

Groet,

Henk

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo Henkie en andere lezers,

Ik heb indertijd eens gelezen dat het Modelbouw Atelier in Apeldoorn diverse soorten/maten klinknagels verkoopt. Je zou daar eens kunnen informeren.

Ik hoop dat je een bouwverslag hier op het forum publiceerd. Heb ook wel interesse om deze lok te gaan bouwen in de toekomst.

Wat voor schaal is het?

mvg,

Cor. 8)

marcel s
    Deelnemer

hallo Henk

ik zou zegen kom naar Internationale Techno-Stoombeurs

daar staan diverse leveranciers voor klinknagels

en wat je nog meer nodig hebt voor de bouw van de gea

mvg Marcel

henkie
    Deelnemer

Zou ik graag doen, maar dan ben ik op vakantie….

henkie
    Deelnemer

Zou ik graag doen, maar dan ben ik op vakantie….

henkie
    Deelnemer

Voor als iemand dit nog eens naleest:

Ben geslaagd bij Suaerbier (overigens ook voor 10x10x2 mm hoekprofiel waar de GEA tekening om vraagt).

Hij vertelde me ook dat de lengte (die uitsteekt) anderhalf keer de steeldiameter hoort te zijn. En de diameter van de bol is natuurlijk gewoon hetzelfde als de bolkop die er aan de andere kant al op zit.

Voor de steek ben ik voorlopig uitgegaan van 7.5 mm (want dat kwam redelijk goed uit).

Gr.,

Henk

wijns
    Deelnemer

Maak het jezelf niet moeilijk door aan beide kanten een bol te willen hebben. De binnenkant zie je toch niet, je kan er evengoed een verzonken “klinknagel” van maken. Die is veel makelijker te maken.

Dirk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven